ورزشی

مجتبی محرمی: از همه کسانی که جویای احوالم شدند ممنونم/ گل محمدی جواب تماسم را نداد

مجتبی محرمی: از همه کسانی که جویای احوالم شدند ممنونم/ گل محمدی جواب تماسم را نداد

به گزارش کا 118، مجتبی محرمی، اسطوره تیم فوتبال پرسپولیس مدتی است که در بستر بیماری است و چهره‌های ورزشی پیگیر احوال او شدند.

 

 خدا بد ندهد آقا مجتبی، چه مشکلی به یکباره برای‌تان پیش آمد؟

من مشکل ریه داشتم. گرمی زیاد هوا هم مزید بر علت شد تا حالم بد بشود. در تمرین پیشکسوتان پرسپولیس هم که در بدترین ساعت برگزار می‌شود حالم بدتر شد، از این‌رو فشار روی من زیاد شد. قرص فشار هم می‌خوردم و متأسفانه هر چه فشار هم هست سر ما می‌آید! تمام این مشکلات و حال بد موجب شد تا نزد دکتر بروم و ایشان هم بعد از معاینه‌ای که داشتند مشکل قلبی را تشخیص دادند و به من گفتند که باید آنژیو شوم. رگ قلبم هم گرفتگی داشت که خوشبختانه با زحمتی که دکترهای بیمارستان کشیدند و آنژیویی که انجام دادند مشکلم حل شد و خدا را شکر الان حالم بهتر است. الان هم که دارم با شما حرف می‌زنم میهمان عزیزی دارم و دوست عزیزم محمود کلهر خانه من آمده تا از من عیادت کند.

 باز هم خدا را شکر که به خیر گذشت چون اگر متوجه نمی‌شدید ممکن بود با خطر سکته قلبی مواجه شوید!

ای بابا، سکته هم می‌کردیم اتفاقی نمی‌افتاد، مثل خیلی‌های دیگر که بعد از سکته مردند. اصلاً وقتی مرگ سراغت بیاید و بمیری دیگر مرده‌ای و همه چیز هم زود فراموش می‌شود.

 قبول دارید در بازی مقابل تیم اراکی، پرسپولیس با وجود برنده شدن بازی خوبی ارائه نداد و حتی چند فرصت خطرناک و بخت گلزنی هم به تیم میهمانش داد؟!

این مهم نیست که تیم شما چند موقعیت داشته باشد و تیم حریف‌تان چند فرصت، بلکه نکته مهم این است که شما برنده باشید و بازی را ببرید و سه امتیار را بگیرید. حالا این بردها یک بر صفر هم باشد هیچ اشکالی ندارد چون نکته مهم پیروز شدن و استمرار پیروزی‌های‌تان است، نکته‌ای که در حال حاضر از هر موضوع دیگری برای شما مهم‌تر و حائز اهمیت‌تر است. در مورد موقعیت‌های حریف هم گفتید که لازم می‌دانم این را در جواب‌تان بگویم که بالاخره بقیه تیم‌ها هم برای تمرین مقابـــل پرسپـــــــــــولیس حاضر نمی‌شوند و طبیعی است که آنها هم برای سه امتیاز تلاش کنند و در طول نود دقیقه چند حمله هم خلق کنند. بنابر این موضوعی که شما گفتید اصلاً چیز عجیبی نیست.

 اما در حال حاضر پرسپولیس در مکان پنجم قرار دارد و به خاطر همین گل زده کمتر در پایان هفته اول، پایین‌تر از بقیه مدعیان قرار گرفته!

من فصل قبل به شما گفتم مهم این است در شرایطی که 10 بازی به پایان فصل باقی مانده بود پرسپولس بقیه حریفانش را ببرد که خوشبختانه همینطور هم شد و پرسپولیس در دربی و بقیه بازی‌هایش برنده شد و سپاهان هم در خانه به ملوان امتیاز داد که این موضوع موجب قهرمانی پرسپولیس شد چون بردهای پرسپولیس ادامه پیدا کرد و به هیچ‌وجه متوقف نشد. در حال حاضر هم نکته اساسی و مهم، پیروزی در تمام بازی‌ها است چون در چنین حالتی حتماً می‌توان جایگاه خود را در بالای جدول حفظ کرد و منتظر باخت و امتیاز از دست دادن بقیه مدعیان بود، به همین دلیل است که گفتم برنده باشید ولو اینکه در بازی‌ها یک بر صفر برنده شوید. اصلاً یاد استانکو می‌افتم که می‌گفت گل نخورید، گل می‌زنید و با این روش همان سالی که برانکو بود ما قهرمان شدیم.

 در رابطه با عملکرد شهاب زاهدی مهاجم پرسپولیس در اولین بازی رسمی‌اش برای پرسپولیس چه صحبتی دارید؟

بابد به شهاب و بقیه بازیکنان فرصت داده شود تا آنها در تیم جا بیفتند و هماهنگ شوند. قطعاً اگر به شهاب هم فرصت داده شود قادر خواهد بود که از سد رقبا بگذرد، به همین دلیل نباید به بازیکن جدید پرسپولیس فشار وارد ساخت چون او قطعاً بیشتر از هر کس دیگری دوست دارد برای تیمش گل بزند و بیشترین کارآیی را داشته باشد.

با بضاعت فعلی به لحاظ بازیکن در خط حمله فکر می‌کنید پرسپولیس به بازیکن جدید دیگری نیاز دارد؟

برای لیگ داخلی با همین مهاجمانی که داریم اوضاع‌مان خوب است اما برای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بهتر است یک مهاجم برای تقویت تیم‌مان جذب کنیم چون آنجا کار سخت است و نیاز است که یک مهاجم دیگر هم بگیریم.

 در رابطه با خط میانی هم بعضی‌ها می‌گویند که سروش تنها پاسور فعلی تیم است و نیاز است که یک پلی‌میکر دیگر هم جذب شود چون یک طراح نمی‌تواند در تمام بازی‌های سه جام کار کند؟

من این حرف‌ها را قبول ندارم. همین حرف‌ها در روحیه بازیکن تأثیر منفی می‌گذارد که مثلاً در خصوص شهاب و یا سروش اینطور صحبت می‌کنند. مگر سروش چند سالش است، او هافبکی 32 ساله است و به نظرم قادر است بازی‌های متعددی را هم بازی کند. الان مسی هم 35 ساله است و می‌بینید که چه‌کار می‌کند و هیچ بازیکنی قادر به مهارش نیست و به نوعی اصلاً تمام شدنی نیست. سروش هم بازیکنی تواناست که تازه بچه دومش به دنیا آمده که همین جا از طریق روزنامه‌تان به او تولد فرزند دومش را تبریک می‌گویم. ان‌شاءالله خوشنام باشد و قدمش خیر باشد، الان هم البته سروش باید شب بیداری داشته باشد و بچه‌داری کند.

 از بازیکنان فوتبالی چه کسانی به شما زنگ زدند و جویای حالتان شدند؟

خیلی‌ها زنگ زدند، دستشان درد نکند. دم معرفت شان گرم شجاع خلیل‌زاده هم به من زنگ زد. من هم با او کلی شوخی کردم و با هم گفتیم و خندیدیم، به او گفتم سر به سر کنعانی زادگان رفیقش نگذارد مدافعی که فصل قبل هم‌تیمی‌اش بود.

 در رابطه با گولسیانی چه نظری دارید چون روی نیمکت نشستن این مدافع کمی عجیب است؟

شما می‌گویید که گولسیانی 7 گل زده اما او شش گلش را از روی نقطه پنالتی زده بود.

 اما پنالتی زدن هم خیلی مهم است چه بسا که قبلاً سال‌هایی بوده که پرسپولیس از نداشتن بازیکن پنالتی‌زن لطمه دیده!

بله این را قبول دارم. مثلاً یک‌بار زمان برانکو به خاطر یک تفاضل گل قهرمانی را از دست دادیم که اگر پنالتی‌هایمان را گل می‌کردیم قهرمان می‌شدیم.

 اینها را گفتید که نیمکت‌نشینی گولسیانی را محکمه‌پسند بدانید؟

من در جریان تمرینات نیستم. اصلاً شاید بازی مقابل تراکتور از گولسیانی استفاده کنند. الان ما خدا را شکر بازیکنان خیلی خوبی در پست دفاع میانی داریم که چند پسته هستند. مثلاً همین نعمتی که گل پیروزی و سه امتیازی ما را هم زد با وجود اینکه بازیکنی چندپسته است مدتی روی نیمکت بود و با وجود اینکه پست اصلی‌اش دفاع میانی است در دفاع چپ هم خیلی خوب کار کرد.

 اتفاقاً همین نعمتی هم در مصاحبه‌اش به من گفت که از پرسپولیس به تیم ملی می‌رسد.

حتماً بازیکنی که توانایی بازی در چند پست را دارد باید به تیم ملی دعوت شود و اگر این‌گونه نشود در حق او اجحاف شده است.

 در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل تراکتور در تبریز چه صحبتی دارید. به نظرتان پرسپولیس مقابل هوادار قادر به پیروزی خواهد بود؟

تراکتور تیم پرهواداری است اما فراموش نکنید که ما هم پرسپولیس هستیم و قهرمان فصل قبل. تیمی که تقریباً هر چه جام بوده را کسب کرده است مضاف بر اینکه پرسپولیس هم در تبریز طرفدار دارد و به نظرم با گل شهاب برنده خواهد شد هر چند که اگر عبدی هم بازی کند شانس گلزنی دارد البته دوست دارم سروش هم گل بزند. در این صورت جالب می‌شود چون دخترش تازه متولد شده و گلزنی کام او را شیرین‌تر خواهد ساخت.

 ورزشگاه آزادی در هفته اول نتوانست پذیرای هواداران باشد که این موضوع بازتاب‌های منفی داشت!

هواداران و مربیان و بازیکنان واقعاً حق دارند که ناراحت شوند. اصلاً مگر می‌شود تیمی مانند پرسپولیس بدون هوادار بازی کند. چند ماه از لیگ قبلی گذشت هیچ کاری نکردند و نزدیک شروع بازی‌ها که شد تازه یاد درست کردن ورزشگاه افتادند. اصلاً مگر می‌شود چنین کاری و مگر داریم. اصلاً من از مسئولان می‌خواهم ورزشگاه را خراب کنند و دوباره بسازند چون این طوری ورزشگاه زودتر درست می‌شود. ورزشگاه ویمبلی با آن ابهت دو ساله درست شد اما ما برای چند تا سکو چند ماه نمی‌توانیم بازی‌ها را برگزار کنیم.

 یکی از مسئولان گفته تا آذرماه برای بازی‌های آسیایی ورزشگاه کامل خواهد شد.

این‌قدر از این دروغ‌ها شنیده‌ایم که برایمان عادی شده و دیگر باور نمی‌کنیم. اگر قرار است پرسپولیس بدون تماشاگر بازی کند بازی‌هایش را در ورزشگاهی دیگر در تهران بیندازند که حداقل ده بیست هزار هوادار جا بگیرد. فقط چمن درست و درمان داشته باشد که پرسپولیس بتواند خوب بازی کند. اصلاً خود استقلال هم هست که باید در ورزشگاه آزادی بازی کند چون به هر حال این تیم هم هوادار دارد. زمان ما هم چمن ورزشگاه آزادی معمولاً خراب بود اما در عوض خود ورزشگاه سالم بود و هواداران به شکل زیادی از تیم محبوبشان حمایت می‌کردند. واقعاً من نمی‌دانم چه بگویم. مگر می‌شود که بازی‌های پرسپولیس با این وضعیت برگزار شود یا در آسیا به این شکل میزبانی کنند. همه تیم‌ها زمین و ورزشگاه دارند اما به پرسپولیس که رسید این تیم برای بازی‌های داخلی و آسیایی‌اش استادیوم ندارد. این واقعاً یک فاجعه است.

 گویا با آقای درویش هم آشتی کردید چون در مصاحبه قبلی‌تان به من گفته بودیدکه از او به‌شدت ناراحت هستید.

آقای درویش به من زنگ زد و جویای احوالم شد. من هم با مدیرعامل قهر نبودم که بخواهم با ایشان آشتی کنم. حرفم این بود که باید به پیشکسوتان رسیدگی کنند که ایشان هم رسیدگی کردند.

 از کادر فنی پرسپولیس کسی با شما حرف نزد؟

چرا آقا کریم هم زنگ زد و جویای احوالم شد.

 یحیی به شما زنگ نزد چون برای شما استوری گذاشته بود؟

نه قبلاً به یحیی زنگ زدم اما جواب موبایلم را نداد اما حالا که پست گذاشته دستش درد نکند.

 

 

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا