ورزشی

جابجایی بی سر و صدای بزرگ‌ترین خرید سابق لیگ

جابجایی بی سر و صدای بزرگ‌ترین خرید سابق لیگ

به گزارش کا 118، مرتضی تبریزی که 5سال قبل در قامت ستاره بزرگ نقل‌وانتقالات و به‌عنوان یک بمب تابستانی به استقلال پیوسته بود، طی روزهای اخیر خیلی بی‌سروصدا از تیم گل‌گهر راهی آلومینیوم اراک شد تا در 33سالگی انتقالی را تجربه کند که شاید آخرین انتقال او در لیگ برتر باشد. تبریزی متولد دی‌ماه 1369 است و از 23سالگی به‌طور پیوسته در لیگ برتر ایران حاضر بوده. البته او نخستین‌بار فصل 90-1389 و در لیگ دهم با پیراهن پاس در لیگ برتر حاضر شد اما همراه با این تیم سقوط کرد و 2سال را به همراه پاسی‌ها در لیگ دسته‌اول گذراند. پاس بعد از آن سقوط دیگر به لیگ برتر بازنگشت اما تبریزی بعد از 2فصل بازی در لیگ‌ یک، سال92 به ذوب‌آهن پیوست و راهی لیگ برتر شد.

 تبریزی 5دوره متوالی همراه با ذوب‌آهن در لیگ برتر بود و طی 180بازی در رقابت‌های مختلف 53گل برای این تیم زد که 39گل او در لیگ برتر زده شد. بعد از این تجربه 5ساله، استقلال مشتری دست‌به‌نقد مرتضی تبریزی شد تا او را در ابتدای لیگ هجدهم به اردوگاه آبی‌ها بیاورد. این دقیقا همان تابستانی بود که استقلال وینفرد شفر 4بازیکن اصلی‌اش را از دست داد و گفته می‌شد مقامات بالا دستور انتقال تبریزی را صادر کردند تا استقلالی‌ها که از همیشه شاکی‌تر بودند، کمی آرام بگیرند.

2

تبریزی حتی در نخستین هفته هم برای ذوب‌آهن بازی کرده بود اما با انتقالی دیرهنگام از هفته دوم به استقلال پیوست. او فصل اول 7گل برای استقلال زد اما در فصل دوم طلسم شد و طی 16بازی در لیگ و حذفی و آسیا نتوانست هیچ گلی بزند تا در پایان فصل به‌اجبار اردوی آبی‌پوشان را ترک کند. طلسم گلزنی او در لیگ نوزدهم حسابی هواداران استقلال را کلافه کرده بود و به‌خصوص صحنه عجیبی که دروازه خالی ماشین‌سازی را دقیقه95 باز نکرد و باعث باخت استقلال در ورزشگاه آزادی شد، احتمالا هنوز در خاطره استقلالی‌ها هست. او همان فصل از استقلال جدا شد و به گل‌گهر پیوست.

3

حضور تبریزی در سیرجان مصادف با حضور امیر قلعه‌نویی در این شهر بود و تبریزی یکی از نخستین خریدهای ژنرال در تیم گل‌گهر محسوب می‌شد. آخرین فصل تبریزی در گل‌گهر با 5گل و 5پاس گل تمام شد و او بعد از رضا شکاری تأثیرگذارترین بازیکن تیمش لقب گرفت. حالا باید دید حضور تبریزی در اراک با چه عملکردی برای این بازیکن همراه خواهد شد.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا