فرهنگ و هنر

باید برای مردم و تئاتر کار کنیم نه جشنواره‌ها/ تئاتر باید متکی به مردم باشد

کا 118/هرمزگان یک مدرس و کارگردان تئاتر گفت: ما باید برای مردم و تئاتر کار کنیم نه جشنواره‌ها، چراک ه جشنواره تنها ویترین تئاتر است. تئاتر ما باید متکی به مردم باشد.

یک پژوهشگر، نویسنده، مدرس و کارگردان تئاتر در مراسم افتتاحیه کارگاه ادبیات نمایشی (نمایشنامه‌نویسی) بندرعباس، اظهار کرد: در حوزه ادبیات نمایشی ما باید روی پای خود بایستیم و تا زمانی که این مهم محقق نشود اتفاقی نخواهد افتاد.

دکتر یدالله آقاعباسی افزود: همه ما وظیفه داریم در راستای اعتلای تئاتر کشور و استان‌ها تلاش کنیم و این امر نیازمند توسعه زیرساخت‌هاست. امیدوارم این کارگاه و طرح‌ها و حضور مسئولین ارشاد در این استان به گونه‌ای پیش برود که بعد مردم و هنرمندان این استان نگویند باز هم مسئولین آمدند و گفتند و شنیدند و رفتند.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه دولت باید در زمینه توسعه زیرساخت‌های تئاتر در کشور تلاش کند، افزود: ما در استان کرمان در زمانی از دستگاه دولتی بریدیم ضمن اینکه در کنارشان بودیم. جلوی کسی دست دراز نکردیم و در سالن‌های شخصی به فعالیت‌های خود ادامه دادیم و روی پای خود ایستادیم.

آقاعباسی بیان کرد: ما باید برای مردم و تئاتر کار کنیم نه جشنواره‌ها، چراک ه جشنواره تنها ویترین تئاتر است. تئاتر ما باید متکی به مردم باشد. چرا ما هنوز باید کارگاه ادبیات نمایشی برگزار کنیم؟ چرا نباید پیش رفته باشیم؟ باید به خودمان و داشته‌هایمان اتکا کنیم  در مسیر ارتقای تئاتر گام برداریم.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا