فرهنگ و هنر

کلاهبرداری با نقاب مسافرکش/ کارمند قلابی دادگستری به دام افتاد

کا 118/گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: فردی که با عنوان کارمند دادگستری از مردم کلاهبرداری می کرد در گرگان دستگیر شد.

حیدر آسیابی صبح امروز یکشنبه 6 شهریور ماه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی گزارش های مردمی به سامانه پیامکی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مبنی بر کلاهبرداری یک کارمند دادگستری، موضوع با حساسیت مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: پس از مدت ها رصد اطلاعاتی، کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان موفق شدند این متخلف را که در محوطه بیرونی دادگستری گرگان پرسه می زد، شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تأکید کرد: این فرد در پوشش مسافرکش، افراد را از جلوی دادگستری گرگان سوار می کرد و در بین راه با معرفی خود به عنوان کارمند دادگستری، مامور نیروی انتظامی یا کارمند حفاظت و اطلاعات، به افراد وعده می داد در ازای دریافت پول، می تواند رای پرونده را، به نفع متقاضی تغییر دهد.

این مقام ارشد قوه قضاییه در گلستان با تأکید بر اینکه این فرد یک مجرم ِسابقه دار است، بیان کرد: با پیگیری های انجام شده این فرد در محل اختفای خود در گرگان دستگیر و برای تکمیل تحقیقات فعلا بازداشت است.

رئیس کل دادگستری گلستان از مردم خواست از مسیرهای قانونی پرونده های خود را دنبال کنند و فریب کلاهبرداران و مدعیان ِ نفوذ در دستگاه قضایی را نخورند.

آسیابی با بیان اینکه مردم می توانند گزارش های مربوط به سوء جریان های مالی و فساد اداری و کارچاق کنی را به شماره ۰۹۱۱۱۷۵۸۳۶۷ پیامک کنند، تصریح کرد: این سامانه پیامکی، پلی ارتباط با کسانی است که می‌خواهند فساد اداری و کارچاق کنی در دستگاه قضایی و سازمان های تابعه قوه قضاییه شامل اداره های بازرسی، اداره ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی و اداره کل زندان ها و همچنین وکلا و کارشناسان را در استان افشا کنند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا