اقتصاد

معرفی سیم و کابل کسری و بررسی ویژگی­های آن

معرفی سیم و کابل کسری و بررسی ویژگی­های آن

سیم و کابل کسری به‌عنوان برندی شناخته می­شود که عرضه­ کننده انواع کابل‌های موردنیاز در صنعت برق است. این برند با توجه به نیاز صنایع انواع کابل‌­های خشک، مخابراتی زمینی، هوایی، افشان و تخت را تولید می­کند. اما سوال اینجاست که کاربرد هر یک از سیم­‌ های گفته­ شده چیست؟ آیا شناختن تک ­تک آنها هنگام خرید کابل لازم و ضروری است؟

برای پاسخ به این سوالات در این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر صحبت در رابطه با سیم و کابل­های کسری، اطلاعات کاملی را در مورد مزیت‌های این برند و ویژگی‌­هایی که در اختیار مشتری‌هایش قرار می­‌دهد در اختیارتان بگذاریم.

معرفی شرکت و برند سیم و کابل کسری

کسری شرکتی است که انواع سیم و کابل‌های مربوط به تلفن، شبکه و مخابرات را تولید می­کند و قدمت محصولات آن به سال 1389 برمی­گردد. این برند با سابقه درخشانی که در تولید سیم و کابل‌­های مختلف دارد، موفق به کسب رضایت مشتری‌­های خود تاکنون شده است.

سیم و کابل­‌های کسری در چه انواعی تولید می­شود؟

درصورتی­که قصد خرید انواع کابل‌های افشان، کیسه‌­ای، آلومینیومی، نایلونی، نسوز، شیلد و زمینی را دارید، می­توانید با مراجعه به محصولات تولیدشده توسط برند کسری به تک­تک این نیازها پاسخ دهید. در ادامه کاربرد و تفاوت هر یک از سیم­‌ها را آورده‌­ایم:

  • افشان: این سیم‌ها نسبت به انواع مفتول انعطاف بیشتری دارند و کاربرد آنها در صنعت ساختمان­ سازی خلاصه می­شود.
  • کیسه‌ای: این سیم­‌ها دارای PVC هستند و در سطح مقطع 0.5 و 0.75 قادر به سفارش آنها خواهید بود.
  • آلومینیومی: درصورتی­که به­ دنبال یک سیم جایگزین برای انواع مسی هستید، کابل‌های آلومینیومی بهترین گزینه پیش روی شما هستند.
  • نایلونی: درست است که در میان سیم و کابل کسری، انواع نایلونی مصارف زیادی دارند. اما توجه داشته باشید که بزرگ­ترین کاربرد آنها مربوط به برق‌کشی ساختمان می­شود.
  • نسوز: سیم و کابل‌های نسوز مجهز به روکش PVC یا سیلیکون یا هر 2 مورد گفته ­شده هستند.
  • زمینی: برای زمان­هایی که نیاز به کابل­‌کشی داخل زمین یا زیرزمین وجود دارد، نیاز به انواع سیم­‌های زمینی احساس می­شود. باید بگوییم که این سیم­‌ها در مدل‌های مسی یا CCA در دسترس هستند و شما توانایی خرید و سفارش آنها را به­‌صورت تک­ رشته یا چند رشته خواهید داشت.
  • شیلد: اگر قصد محافظت از اطلاعات در برابر اختلال­‌های مکانیکی و الکترونیکی را دارید، قطعا نیاز به انواع کابل‌های شیلددار قدرتی، فرمان و کنترل، مفتولی و افشان پیدا خواهید کرد. این سیم‌ها بیشتر برای شبکه‌­های مخابراتی و انتقال تصویر دوربین‌­های مداربسته کاربرد دارند.
  • خشک زمینی: این کابل­ها چند مفتول هستند که به یکدیگر تنیده شده‌­اند. به همین دلیل انعطاف پایینی دارند و در داخل ساختمان مورد استفاده قرار می­ گیرند.

علت نیاز ما به انواع سیم و کابل‌های برقی

برق قدرتی است که فیزیک پیچیده‌­ای دارد و رفتار آن باید به ­کمک سیم‌­ها و کابل‌های مختلف کنترل شود. ازاین‌­رو توجه داشته باشید که سیم و کابل کسری این امکان را برای صنایع مختلف به­ وجود می‌­آورد تا به نیازهای خود از طریق انرژی برق پاسخ دهند.

همچنین لازم به ذکر است که مواد موجود و به­‌کار رفته در هر سیم با دیگری متفاوت است و همین موضوع باعث می‌شود تا میزان مقاومت کابل در شرایط مختلف و با توجه به وضعیتی که وجود دارد، تغییر کند.

باید اضافه کنیم که از موادی مثل مس، نقره، طلا و گاهی آلومینیوم در ساخت سیم­‌ها و کابل­‌ها استفاده می‌­شود. ازاین‌رو دمای تعریف ­شده در هر کابل با نوع دیگر تفاوت‌های قابل توجهی دارد.

علت این موضوع مربوط به کاربری سیم و میزان مقاومت آن می‌شود. زیرا در بسیاری از شرایط باید با در نظرگرفتن اینکه سیم نیاز به تحمل چه میزانی از دما و گرما را دارد، ساخته شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

سیم و کابل کسری چه مزیت‌هایی دارد؟

از بزرگ­ترین تفاوت‌های این برند با سایر شرکت­‌های تولیدکننده سیم و کابل می­توان به مواردی مثل قیمت، کیفیت، رعایت استانداردها، پشتیبانی و کدگذاری و رنگ­بندی صحیح و اصولی محصولات اشاره کرد که در ادامه به تشریح هر یک از موارد گفته­ شده می­پردازیم:

  • قیمت: هزینه‌ای که برند کسری برای سفارش و خرید هر یک محصولاتش تعریف می­کند، بستگی به قیمت مواد اولیه مصرف­ شده و ویژگی­‌های تعریف­ شده در هر کابل دارد. ازاین­رو می­توان گفت که میان قیمت تولید و فروش کالاهای این برند، تناسب وجود دارد.
  • کیفیت: با خرید کابل­ های برند کسری، عمر پروژه خود را افزایش دهید و نگرانی­ هایتان از بابت خراب­شدن یا پارگی این محصولات را به­اتمام برسانید.
  • رعایت استانداردها: فرقی ندارد سیم و کابل کسری باشد یا هر کالای دیگری، چیزی که اهمیت دارد این است که رعایت استانداردها و اصول فنی، یک ویژگی مثبت و قابل توجه است که از پیشامدهای زیادی جلوگیری می­کند.
  • پشتیبانی: خدمات پس از فروش در دسته سرویس ­هایی قرار می­گیرد که نظر همه مشتری­‌ها را به­ خود جلب می­کند. به همین دلیل باید بگوییم که برند کسری محصولات خود را با ضمانت و پشتیبانی پس از فروش به ­دست مشتری­‌های خود می­رساند.
  • کدگذاری و رنگ­بندی اصولی: یکی از مهم­ترین ویژگی‌هایی که در تولید انواع سیم­ ها و کابل­‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد، کدگذاری و رنگ­بندی است. زیرا تک­ تک رنگ‌های تعریف ­شده براساس کاربرد و معیارهای بین­ المللی در نظر گرفته شده‌اند و باید از اصول جهانی پیروی کنند.

قیمت مشخص‌ه­ای است که با توجه به عوامل مختلفی در نظر گرفته می‌شود. علت این موضوع ارتباط مستقیمی با شرایط بازار، قیمت دلار و هزینه مواد مصرفی اولیه دارد. به همین دلیل درصورتی­که قصد خرید انواع کابل‌های برند کسری را دارید، بهتر است از نمایندگی‌های معتبر این برند استعلام بگیرید.

89

جمع­بندی

سیم و کابل کسری دارای ویژگی‌های منحصربه ­فردی است که به نیاز همه صنایع از بابت داشتن سیم‌های باکیفیت پاسخ می­دهد. این برند کابل‌های مختلف را با توجه به اهداف گوناگون تولید کرده و به بازار عرضه می­کند.

از مهم­ترین و معروف­ترین کابل‌هایی که توسط برند کسری تولید می­شود می­توان به کابل‌های افشان، کیسه‌ای، آلومینیومی، نایلونی، نسوز، شیلد و زمینی اشاره کرد. باید بگوییم که هر یک موارد گفته ­شده کاربری خاص خود را دارند و در بالاترین کیفیت به­ دست مشتری‌ها خواهند رسید.

ازاین­‌رو اگر شما هم در دسته افرادی قرار دارید که برای صنعت‌های مختلف مثل کابل­‌کشی، ساختمان‌­سازی و شبکه به­ دنبال کابل‌های استاندارد و باکیفیت هستید، پیشنهاد می­کنیم که با مراجعه به نمایندگی‌های این برند، اقدام به خرید کابل موردنظر خود کنید.

پایان رپرتاژ آگهی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا