اقتصاد

فرصت های شغلی فراوان جهت کار در هلند

فرصت های شغلی فراوان جهت کار در هلند

  • کار سیاه در هلند چیست؟
  • استخدام کارگری در هلند در چه صورت امکان پذیر است؟
  • آیا کار در هلند برای ایرانیان بدون پیشنهاد کاری امکان پذیر است؟
  • مشاغل مورد نیاز هلند 2023 کدام اند؟
  • آیا شرایط کار در هلند برای ایرانیان در سال 2023 آسان است؟
  • شرکت های ایرانی در هلند برای کار کدام اند؟

این کشور محیطی آرام و لیبرال را برای پیشرفت شغلی شما ارائه می دهد. این کشور اولین کشوری در جهان بود که ازدواج همجنس گرایان را قانونی کرد و با دوچرخه های بیشتری نسبت به مردم کشور (23 میلیون در مقابل 17 میلیون) در 32000 کیلومتر پیست استفاده می شود.

بررسی کار در هلند

هلند به عنوان قطب حمل و نقل اروپا شناخته می شود، شرکای اصلی تجاری هلند آلمان، بلژیک، فرانسه و بریتانیا هستند، اما ارتباطات صادراتی تا چین و ایالات متحده آمریکا می رسد. این کشور خانه برخی از بزرگترین شرکت های چند ملیتی جهان مانند Just Eat، Philips، Shell و Heineken است و فرصت های شغلی زیادی در این شرکت ها برای کارگران بین المللی در نقش های مختلف وجود دارد. هلند فقط به خاطر آسیاب‌ های بادی و لاله‌ هایش معروف نیست. این کشور در کشاورزی پیشرو در جهان است و از نظر صادرات مواد غذایی تنها از ایالات متحده شکست خورده است.

کالاهای برتر آن عبارتند از:

  • ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل
  • پوشاک و کفش
  • سوخت های معدنی
  • داروسازی
  • مشاغل محبوب فارغ التحصیلان
  • کشاورزی
  • انرژی
  • مهندسی
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
  • مراقبت های بهداشتی

کمبود مهارت های کار در هلند

با یکی از پایین ‌ترین نرخ ‌های بیکاری در اروپا که در سال‌های اخیر به کمتر از 4 % کاهش یافته است، شنیدن این موضوع که هلند در تعدادی از زمینه‌ ها با کمبود مهارت مواجه است، ممکن است تعجب‌ آور باشد. اگر بتوانید در هر یک از این زمینه ها مهارت داشته باشید، از سوی کارفرمایان ارزش زیادی خواهید داشت. برای کار در هلند، به مجوز کلی کار هلندی نیاز دارید، که اگر شهروند اتحادیه اروپا (EU) / منطقه اقتصادی اروپا (EEA) باشید، این مجوز را خواهید داشت. از همه کشورهای دیگر، از جمله بریتانیا، به احتمال زیاد شما فقط در شرایط استثنایی استخدام خواهید شد، مثلا اگر هیچ نامزد ملی اتحادیه اروپا EEA یا هلند برای پر کردن این موقعیت وجود نداشته باشد.

برخی از مشاغل که با کمبود مواجه هستند عبارتند از:

  • پزشکان و کادر پزشکی
  • سازندگان
  • کارگران کشاورزی
  • معلمان

 

روند کار در هلند

درخواست برای شغل معمولاً شامل ارسال CV و Cover Letter می باشد. شما می توانید با استفاده از تابلوهای شغلی، تماس مستقیم با شرکت ها یا برقراری تماس از طریق رسانه های اجتماعی مانند لینکدین، جستجوی کار خود را از خانه شروع کنید. اگر هیچ موقعیت آگهی شده ای وجود ندارد که مورد علاقه شما باشد، یک درخواست سوداگرانه را به شرکت هایی که می خواهید در آنها کار کنید ارسال کنید. کارفرمایان هلندی از یک رویکرد فعال قدردانی می کنند. از طرف دیگر، می‌توانید پس از ورود به هلند، با بررسی فهرست ‌های روزنامه‌ های محلی و ملی، جستجوی شغل خود را آغاز کنید.

اگر در فهرست نهایی شغلی قرار گرفته اید، ممکن است مجبور شوید در یک سری مصاحبه با افراد مختلف شرکت شرکت کنید. برخی از شرکت ها مصاحبه های ویدئویی را با نامزدهایی که هنوز در کشور خود هستند ارائه می دهند. گاهی اوقات کارفرمایان بزرگتر از آزمون های روانسنجی و مراکز ارزیابی برای فیلتر کردن داوطلبان استفاده می کنند. برای همه انواع ارزیابی، هوشمندانه لباس بپوشید و به موقع برسید. هلندی ها اهمیت زیادی به وقت شناسی می دهند.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در هلند هستید:

Untitled

مشاغل تابستانی در هلند

یک شغل تابستانی راهی عالی برای کشف یک کشور جدید و تقویت رزومه خود با تجربه بین المللی و در عین حال دریافت دستمزد است. بخش گردشگری و مهمان ‌نوازی همیشه فرصت ‌های شغلی معمولی و فصلی دارند، بنابراین برای کار به کافه ‌ها، رستوران ‌ها و کمپینگ ‌ها نگاه کنید. اگر بین 18 تا 25 سال سن دارید و تجربه مراقبت از کودک را دارید، می توانید تابستان خود را به عنوان یک au pair سپری کنید.Temping در هلند محبوب است. برای دریافت هشدارها و راهنمایی در مورد فرصت های کوتاه مدت، ثبت نام در آژانسی مانند Manpower یا Adecco.nl را در نظر بگیرید. از طرف دیگر، اگر از نظر مالی محدود نیستید، ممکن است علاقه مند به کار داوطلبانه باشید.

در جدول زیر شاهد نرخ اشتغال تابستانی در هلند هستید:

نرخ اشتغال

سال

64%

2021

%66

2022

68%

2023

 

 

 

 

 

 

ویزای کار در هلند

اگر شما از خارج از اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس، مانند انگلستان هستید، باید مجوز اقامت و کار دریافت کنید. اگر فقط 90 روز در یک دوره 180 روزه در آنجا باشید، ممکن است بتوانید بدون ویزا فعالیت های مرتبط با تجارت را انجام دهید. این روش بسته به اینکه شما کارمند، خوداشتغال یا بسیار ماهر هستید متفاوت است. با مراجعه به خدمات مهاجرت و تابعیت (IND) اطلاعات بیشتری کسب کنید. اگر اهل یک کشور اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستید، می توانید آزادانه وارد هلند شوید و با همان مجوزهایی که اتباع هلندی دارند کار کنید. اگر قصد دارید بیش از 4 ماه بمانید، باید ظرف 5 روز پس از ورود خود در پایگاه داده سوابق شخصی در منطقه محلی خود ثبت نام کنید.

در بخش زیر شاهد مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری هلند هستید:

Untitled65

پس از ثبت نام، یک شماره خدمات شهروندی (BSN) برای شما صادر می شود که برای انجام کارهایی مانند افتتاح حساب بانکی هلندی و پرداخت مالیات به آن نیاز دارید. برای دسترسی به سیستم مراقبت های بهداشتی هلند، باید در 4 ماه اول ورود خود بیمه درمانی بگیرید. همه شرکت های هلندی موظف هستند طبق قانون یک بسته بهداشتی اولیه را به کارکنان خود ارائه دهند. اگر کمتر از 12 ماه در هلند کار می کنید، یک کارت بیمه سلامت اروپایی معتبر (EHIC) کافی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اخذ ویزای کاری و ارائه خدمات تخصصی در حوزه کار در هلند همراه و مشاور تخصصی شماست.

پایان رپرتاژ آگهی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا