فرهنگ و هنر

شخصیت «بگوری» چگونه خلق شد؟/ رازی که پیش خودم است

علی کاظمی که هم اکنون در سریال در حال پخش بی‌همگان و مسابقه کهکشان بازی می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون کا 118 اظهار داشت: با این که خودروی ایرانی‌ام را فروختم باز هم به اطرافیان بدهکار بودم. پس از پایان نسبی کرونا توانستم کار کنم و کمی جان بگیرم. در این مدت چندین بار به کرونا مبتلا شدم که برایم هزینه در برداشت. در این مدت کاری پیشنهاد نمی شد و اگر هم کاری بود جرات نداشتم جلوی دوربین بروم. از نظر روحی حالم بد بود. خدا را شکر می‌کنم که شر ویروس کم شد. بعد از کرونا در یک فیلم فانتزی از حسین قناعت به نام پیشی میشی بازی کردم. در کلبه عموپورنگ و سریال بی همگان هم جلوی دوربین رفتم.

شخصیت «بگوری» چگونه خلق شد؟/ رازی که پیش خودم است

مردم «خوب بید» را به یاد دارند

وی با مرور خاطراتش از سریال شب‌های برره بیان کرد: هنوز هم وقتی مردم مرا در خیابان می‌بینند با نام بگوری صدایم می‌کنند. با این که سال هاست از بگوری فاصله گرفته‌ام ولی در ذهن مردم مانده و دوستش دارند. حتی مردم تکیه کلام‌های این شخصیت مثل «خوب بید» و «شعر برات در وکنم» را به یاد دارند، خدا را شکر می کنم که توانستم لحظاتی لبخند بر لب مردم بیاورم. به عنوان یک کمدین اگر قابل باشیم وظیفه داریم همه توان مان را بگذاریم و دل مردم را شاد کنیم.

شخصیت «بگوری» چگونه خلق شد؟/ رازی که پیش خودم است

همه ریسه رفتند

کاظمی در پاسخ به این سوال که «بگوری» چگونه خلق شد، توضیح داد: روزی که داشتند فیلمنامه را می نوشتند بر اساس هر آدمی یک شخصیت می ساختند. آقای مدیری من را به عنوان یک شاعر انتخاب کرد و به من گفت می خواهیم تیپ سازی کنیم. من رفتم و به صورت اتفاقی به این شخصیت رسیدم. دو روز بعد در جایی که مهران مدیری و بقیه دوستان جمع بودند، گفتم من به یک چیزی فکر کردم. مهران مدیری گفت هنوز زود است. برو بیشتر فکر کن. گفتم حالا اجازه بده یک بخشی را اجرا کنم. طراحی مقدماتی (اتود) زدم و دیدم و همه ریسه رفتند. مهران مدیری گفت این چیزی که اجرا کردی، خود خودش است. یک جاهایی را کم و زیاد کردند و شخصیت بگوری شکل گرفت.

شخصیت «بگوری» چگونه خلق شد؟/ رازی که پیش خودم است

اسمش را نمی‌آورم

 این بازیگر درباره این که آیا بگوری مابه ازای حقیقی داشته، پاسخ داد: بگوری را از جایی الهام گرفتم که بماند. اسمش را نمی‌آورم. رازی که پیش خودم مانده. البته خودم خیلی تغییرش دادم.

ما کاره‌ای نیستیم

کاظمی در پاسخ به این سوال که چرا آثاری مثل شب‌های برره دیگر ساخته نمی‌شود، بیان کرد: این موضوع به سیاست های سازمان برمی گردد. ما کاره ای نیستیم. ما را صدا می کنند و می گویند بیا سر این کار. حالا یا توافق می کنیم یا می بینیم قالب کار جنس ما  هست یا نه ولی این که چرا ساخته نمی شود، به من برنمی‌گردد. ما عاشقانه دوست داریم خدمت کنیم. چون بچه تلویزیون و بزرگ شده صداوسیما هستیم. قطعا دوست داریم کارهای آن شکلی باشد.

از این بازیگر درباره این که آیا می‌شود با پول بازیگری امرار معاش کرد، پرسیدیم که پاسخ داد: یک زمانی می شد ولی الان خیلی سخت شده است. ما هم مثل بقیه مردم دچار مشکلات هستیم. بازیگرانی که وضع شان خوب است به تعداد انگشتان دست و پا هستند. بقیه داریم می جنگیم. هم کار کم است و هم دستمزدها پایین و به همین دلیل دچار فرسودگی می شویم.

به گزارش کا 118، علی کاظمی بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی، متولد ۱۲ فروردین ۱۳۴۵ در تهران است که با فعالیت های تئاتر در سال ۱۳۶۷ وارد عرصه بازیگری شد. کاظمی با بازی در سریال شب های برره در نقش شاعر به شهرت رسید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا