ورزشی

تیو:لیگ عربستان قابل قیاس با لیگ آمریکا نیست

تیو:لیگ عربستان قابل قیاس با لیگ آمریکا نیست

به گزارش کا 118، کریستین تیو محصول آکادمی فوتبال بارسلوناست اما نتوانست در تیم اول باشگاه چندان موفق کار کند. او سال 2017 از بارسا جدا شد و سابقه بازی برای پورتو، فیورنتینا و بتیس را نیز در فوتبال اروپا دارد. تیو پس از یک فصل بازی در لس آنجلس اف سی، امسال به الفتح عربستان ملحق شده است.

تیو در مصاحبه با آاس در مورد شرایط لیگ آمریکا و تفاوت آن با لیگ عربستان گفت: «مدت کوتاهی آنجا بودم، بعد از ترک بتیس بازیکن آزاد بودم و تصمیم گرفتم پیشنهاد لس آنجلس را بپذیرم. وقتی وارد آنجا شدم، وفق پیدا کردن با برنامه‌های مربی برایم سخت بود و در پایان لیگ به من گفتند که به دلیل مشکلات فرپلی مالی نمی‌توانند من را برای فصل بعد ثبت نام کنند. نکته مثبت این است که تیم بسیار خوبی داشتیم و توانستیم قهرمان لیگ شویم.»

تیو ادامه داد: «آن‌ها لیگ‌ها و کشورهای کاملاً متفاوتی هستند. من فکر می‌کنم در سطح رقابت، لیگ عربستان قوی تر از MLS خواهد بود. در ایالات متحده محدودیت‌های بسیار بیشتری وجود دارد، شما فقط می‌توانید سه بازیکن بزرگ و ستاره خارجی در هر تیم داشته باشید ولی در عربستان سهمیه خارجی‌ها هشت بازیکن است. سرمایه گذاری توسط دولت بسیار زیاد است و اصلا این دو لیگ قابل قیاس نیستند.»

تیو در مورد رفتن هم تیمی‌های سابقش مثل مسی، جوردی آلبا و بوسکتس به اینتر میامی گفت: «شبیه ورود کریستیانو به عربستان است. ستاره‌های جهان قبلاً در MLS بازی کرده‌اند، اما امضای قرارداد با مسی به معنای یک جهش فوق العاده برای فوتبال در ایالات متحده است. من فکر می‌کنم که هم او و هم بوسکتس و آلبا محرک بازیکنان دیگر برای ورود به لیگ آمریکا خواهند بود.»

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا