ورزشی

صعود قدرت‌های پیشفرض یا ظهور شگفتی؟!

به گزارش کا 118، این فصل از جام حذفی در شرایطی دنبال می‌شود که 2 تیمی که شانس قهرمانی در لیگ را دارند از گردونه مسابقات خارج شدند و در غیاب پرسپولیس و استقلال سایر تیم‌ها این فرصت را دارند که قهرمانی متفاوت برای این جام رقم زنند. این مرحله روز پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

 

سپاهان اصفهان – ملوان بندرانزلی

در تاریخ جام حذفی دو قطب تهرانی فوتبال ایران با 7 قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های مسابقات هستند و پس از سرخابی‌ها 2 تیم اصفهانی با 4 قهرمانی بیشترین قهرمانی را دارند. از جمع 4 تیم پرافتخار تنها سپاهان در مسابقات باقی‌مانده که در صورت قهرمانی به تنهایی سومین تیم پرافتخار جام حذفی می‌شود. سپاهان 11 سال است که قهرمان جام حذفی نشده است. 

حریف سپاهان اما یکی دیگر از پرافتخارترین تیم‌های تاریخ رقابت‌ها است. ملوان 3 بار فاتح جام حذفی شده و در صورتی‌که پس از 32 سال قهرمان شود، در کنار ذوب‌آهن و سپاهان چهارمین تیم پرافتخار جام می‌شود. در تقابل دو تیم در این فصل یک‌بار ملوان و یک مرتبه سپاهان به پیروزی رسیده است. سپاهان فصل گذشته با تساوی مقابل ملوان در کورس قهرمانی عقب افتاد و این بازی جنبه انتقامی هم خواهد داشت.

سپاهان خیلی زودتر از حد تصور شانس قهرمانی در لیگ را از دست داد و حالا تمام تمرکز این تیم روی قهرمانی در جام حذفی است تا نهمین فصل بدون جام خود را پشت سر نگذارد. ملوان با مهدی تارتار فراتر از حد انتظار نشان داده ولی این تیم به ناگاه دچار افت شد و 5 بازی متوالی است که در لیگ برنده نشده است. سپاهان در این مسابقه میزبان ملوان خواهد بود. سپاهان در 5 تقابل آخر با ملوان در خانه به پیروزی نرسیده که یکی از آن‌ها به قیمت از دست دادن یک جام در فصل گذشته تمام شد.

 

گل‌گهر سیرجان – هوادار تهران

گل‌گهر از جمله باشگاه‌های نوپا ایران به شمار می‌آید و در این مدت تیم موفقی نشان داده ولی همچنان در کسب جام توفیق نداشته است. گل‌گهر یک‌بار در فصل 1400-1399 به نیمه‌نهایی جام حذفی راه یافت. هوادار هم فصل گذشته در جمع 4 تیم راه پایانی حضور داشت. هر کدام از این 2 تیم قهرمان جام حذفی شود، به اولین جام تاریخ خود می‌رسد. بازی رفت دو تیم در فصل جاری با تساوی 3-3 به پایان رسید و در بازی برگشت هم هوادار توانست با یک گل از سد گل‌گهر بگذرد. گل‌گهر در بدترین فرم این فصل خود قرار دارد و هنوز در لیگ در سال جدید به پیروزی نرسیده است.

گل‌گهر اولین‌بار در این دوره جام حذفی با تیم لیگ برتری روبرو می‌شود. این تیم برای رسیدن به این مرحله نیکاپارس چالوس و فجرسپاسی را حذف کرد. هوادار هم با غلبه بر استقلال خوزستان و مس سونگون به جمع 8 تیم راه پیدا کرده است.

 

چادرملو اردکان – آلومینیوم اراک

چادرملو اردکان تنها تیم لیگ یکی است که به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافته است. این بهترین عملکرد این تیم در تاریخ جام حذفی است. چادرملو برابر آلومینیوم اراکی قرار می‌گیرد که در مرحله قبل دست به کار بزرگی زد و پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی را از پیش رو برداشت. آلومینیوم سابقه صعود به فینال جام حذفی را دارد. آلومینیوم در مرحله نخست نساجی را هم در ضربات پنالتی حذف کرد و چادرملو اولین حریف غیرلیگ برتری آلومینیوم در این فصل است. چادرملو هم با حذف فولاد و مس کرمان به این مرحله راه یافته است.

 

تراکتور تبریز – مس رفسنجان

تراکتور و مس رفسنجان یک‌بار در جام حذفی 2 سال پیش با هم روبرو شدند که تراکتور در ضربات پنالتی حریف را مغلوب کرد. تراکتور 2 بار تجربه قهرمانی در جام حذفی را دارد و به دنبال تکرار مجدد آن است. مس رفسنجان با محرم نویدکیا فوق‌العاده نشان داده است. این تیم تا پیش از این 3 بار به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرده ولی هیچ‌وقت موفق به صعود از این مرحله نشده و به دنبال شکستن این طلسم است.

 تراکتور در این فصل چوکا و ذوب‌آهن را حذف کرده است. مس رفسنجان در گام نخست دست به کار بزرگی زد و استقلال را شکست داد و پس از آن در ضربات پنالتی پیکان را از پیش رو برداشت.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا