فرهنگ و هنر

لزوم اختصاص زمین به ساخت زائرسرای ارزان‌قیمت در شهر قم

کا 118/قم معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با تأکید بر لزوم اختصاص زمین به ساخت زائرسرای ارزان‌قیمت در شهر گفت: امسال اسکان مسافران و زائران با کمک شهرداری به مسجد مقدس جمکران منتقل‌شده و شهرداری به‌صورت ۲۴ ساعته خدمات حمل‌ونقل عمومی از مسجد مقدس جمکران تا حرم مطهر ارائه می‌کند.

ابوالقاسم مقیمی سرپرست معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری قم امروز ۲۴ شهریورماه طی سخنانی با توجه به نزدیکی به اربعین حسینی (ع) و حضور مسافران و زائران در شهر قم اظهار کرد: در شهر قم مشکلاتی در حوزه اسکان وجود دارد و نیاز به همکاری و هم‌افزایی بین تمام دستگاه‌ها برای حل این مشکل‌داریم.

وی به لزوم ساخت زائرسراهای ارزان‌قیمت در شهر اشاره کرد و گفت: متأسفانه برای ساخت زائرسرا در شهر قم برخلاف شهر مشهد زمینی به این موضوع اختصاص داده نشده و امور مرتبط به مجوزها هم تسهیل نشده است

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری قم تأکید کرد: در دولت جدید در حال پیگیری اختصاص زمین در بوستان عوارضی به ساخت زائرسرا هستیم که با توجه به اتمام مونوریل و حمل‌ونقل عمومی و عبور قطار سریع و سیر می‌تواند جذابیت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری داشته باشد.

وی به مشکلات این زمین اشاره کرد و گفت: مجموعه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم پیگیر این موضوع بوده و پیمانکار قبلی که به مدت ۱۲ سال کار را انجام نداده در حال خلع ید شده است؛ به دنبال سرمایه‌گذار جدید برای انجام کار و پروژه هستیم تا کلید ساخت زائرسرای ارزان در این محل زده شود.

مقیمی از همکاری مسجد مقدس جمکران در ساخت زائرسرای ارزان‌قیمت خبر داد و گفت: مسجد مقدس جمکران نیز همکاری خوبی برای واگذاری زمین داشته و امروز قرارگاه مردمی اربعین با کمک شهرداری قم از مصلی به مسجد مقدس جمکران و شبستان امام حسن عسگری(ع) منتقل شده و خدمات خوبی به مسافران ارائه می‌شود.

وی با تشکر از خدمات شهرداری در ارائه خدمات حمل‌ونقل عمومی به مسافران و زائران تصریح کرد: در حال حاضر خدمات حمل‌ونقل عمومی از مسجد مقدس جمکران به حرم مطهر به‌صورت ۲۴ ساعته ارائه‌شده و امیدواریم بتوانیم برنامه‌های خود را به‌صورت کامل و باکیفیت خوب به مسافران و زائران ارائه دهیم.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا