فرهنگ و هنر

روایت «برادران» و «مردم‌نگار» از وحدت شیعه و سنی

به گزارش کا 118، این مستند در استانهای گلستان، کردستان، سیستان و بلوچستان تصویر برداری شده است. در این مستند روایتی از کسب و کار، آداب و رسوم و معیشت برادران اهل سنت، محبت ایشان به اهل بیت، خدمات ایشان به نظام و همچنین خدماتی که نظام به برادران اهل سنت ارائه داده است، نمایش داده می شود.

در مستند برادران به زندگی اجتماعی ۷شخصیت از مردم عادی اهل سنت همچون کشاورز، آشپز، نوازنده، تاجر، روحانی، خبرنگار و.…  پرداخته خواهد شد.

در این مجموعه موضوعاتی همچون کار آفرینی، حوزه های علمیه، نماز جمعه، مساجد، امامزاده ها، شعرا و نوازندگان، مدیران و کارمندان اهل سنت، خانواده شهداء و جانبازان، بانوان و غذاهای محلی، بازی های بومی – محلی، صنایع دستی و البسه سنتی در استانهای مختلف اهل سنت مورد بررسی قرار گرفته است.

مستند برادران از یکشنبه تا پایان هفته به مدت ۲۵ دقیقه ای تقدیم نگاه مخاطبان می شود.

روایت‌هایی از هفته وحدت در برنامه «مردم‌نگار»

قسمت‌های جدید برنامه مردم‌نگار به مناسبت هفته وحدت از یکشنبه ۱۷ مهر از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

این مجموعه برنامه طی ۴ شب میزبان مهمانان مختلفی خواهد بود. گفت‌وگو با گروه‌های جهادی شیعه و سنی و گپ و گفت درباره خاطرات مشترک‌شان، گفت‌وگو با خانواده شهید شوشتری و … از جمله تدارکات مردم‌نگار است.

نمایش عکس‌ها و خاطرات ارسالی از سوی مردم با موضوع وحدت شیعه و سنی به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۳۹۲۳ نیز از دیگر بخش‌های این برنامه است.

مردم‌نگار کاریست از گروه اجتماعی شبکه دو به تهیه‌کنندگی محمدحسام مدنی، کارگردانی میثم ملکی‌پور و اجرای فاطمه افشاریان که از یکشنبه تا چهارشنبه (۱۷ تا ۲۰ مهر)حوالی ساعت ۱۷:۱۵ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا