فرهنگ و هنر

برپایی ۲۰ موکب گلستانی برای خدمت به زائران اربعین

کا 118/گلستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از برپایی ۲۰ موکب از گلستان برای خدمت به زائران اربعین حسینی در عراق خبر داد.

سید علی مهاجر عصر امروز چهارشنبه ۲ شهریور در حاشیه پنجمین جلسه ستاد اربعین استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۲۰ موکب برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی از گلستان به عراق اعزام می شوند.

وی افزود: موکب های اعزامی به عراق در بخش های متعدد فعالیت دارند که بخشی اعزام و تغذیه زائران را برعهده می گیرند و برخی از موکب ها نیز از نجف تا کربلا اقدام به جمع آوری زباله می کنند که این اقدام برای نخستین بار صورت می گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه تاکید دولت و نگاه ستاد اربعین استان، مردمی بودن موکب ها و فعالیت های مربوط به اربعین است، تصریح کرد: خودجوش و مردمی بودن این حماسه بزرگ از ویژگی‌های منحصر به فرد اربعین حسینی است و مسئولان تنها تسهیل کننده امور هستند.

مهاجر تأکید کرد: ستاد اربعین استان گلستان با ۱۷ کمیته و ۱۴ ستاد شهرستانی در فرمانداری ها برای پشتیبانی، حمایت و خدمت رسانی و همچنین کیفیت بخشی به موکب ها شکل گرفته که همگی برای تحقق این امر آمادگی کامل دارند.

وی هماهنگی، همراهی و تعامل بین همه اجزا را از اولویت ها و لازمه کار گروهی و ستادی دانست و یادآور شد: این نگاه باعث تسریع و پیشرفت در روند کار می شود، در ستاد اربعین باید خدمات و امکاناتی که قرار است از طرف دستگاه های دولتی در اختیار موکب ها قرار گیرد براساس این نگاه و به سرعت انجام شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گلستان نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان گلستان به ۲۰ موکب پروانه صادر کرده که از این تعدا ۱۹ موکب در عراق و یک موکب در مرز مهران به زائران امام حسین(ع) خدمات رسانی می کنند.

صفر معراجی افزود: برای اولین بار یک موکب در کاظمین راه اندازی شده تا زائرانی که برای زیارت به سامرا می‌ روند شب در این مکان مستقر شوند، در واقع این موکب نقش موکب بین راهی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه امسال یک موکب صرفاً به منظور نظافت و پاکسازی مسیر حرکت زائران امام حسین(ع) از زباله فعالیت می کند و موکب دیگر امانت داری زائران را انجام می دهد، گفت: از طریق فضای مجازی و در کانال های مختلف مشخصات موکب های مختلف در عراق را در اختیار همگان قرار می دهیم تا زائران هنگام حضور در عراق بتوانند از خدمات این موکب ها بهره مند شوند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا