فرهنگ و هنر

پرداخت تسهیلات برای تأسیس مهدهای قرآنی/ مساجد در اولویتند

کا 118/گلستان رئیس سازمان دارالقرآن کشور از اعطای تسهیلات برای تأسیس مهدهای قرآن خبر داد و گفت: مخاطب اصلی این حمایت مؤسسات قرآنی و مساجد هستند.

حجت الاسلام روح الله حریزاوی صبح امروز یکشنبه ۶ شهریور در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعطیلات تحصیلی دو سال گذشته ناشی از شیوع کرونا موجب کاهش فعالیت مهدهای قرآنی، موسسات و خانه های قرآنی در سطح کشور شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان امسال فرمان تأسیس پایگاه قرآنی در مساجد را اعلام کردند و ما علاوه‌بر ظرفیت های قبلی موسسات و خانه های قرآنی از تمامی افرادی که امکان تأسیس مهد قرآن را دارند دعوت می کنیم فعالیت خود را در قالب مؤسسه ثبت و مجوز آن را دریافت کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با بیان اینکه بخشی از مؤسسات قرآنی به دلیل تعطیلی کلاس ها و مشکلات اقتصادی تعطیل شدند که رونق دوباره آن نیاز به همت جدی دارد، تأکید کرد: ما نیز حمایت های لازم را از متقاضیان انجام می دهیم و سعی می کنیم در کوتاه ترین زمان نسبت به صدور مجوز قانونی و برخی از آموزش های لازم اقدام کنیم.

حریزاوی از اعطای تسهیلات برای تأسیس مهدهای قرآن خبر داد و گفت: مخاطب اصلی این حمایت مؤسسات قرآنی و مساجد هستند، همه مساجد امکان تأسیس مهد کودک قرآنی را دارند و در صورت مراجعه فرد توانمند و معرفی مربی ذی‌صلاح، مساجد برای تأسیس مهد قرآنی در اولویت قرار می گیرند و این مهم خود موجب تحول در حوزه فرهنگی و هنری کشور خواهد شد.

وی از راه اندازی قرارگاه جهاد تبیین در سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن کریم خبر داد و یادآور شد: بیش از ۱۰۰ هزار نفر از نخبگان فرهنگی کشور به آن لبیک گفتند و برای فعالیت در این قرارگاه اعلام آمادگی کردند.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با بیان اینکه هدف ما بررسی ظرفیت های جدید در حوزه تبیین گری، روایت توانمندی جبهه حق و توانمندسازی و سازمان دهی فعال در حوزه افکار عمومی است، بیان کرد: نوآفرینی در حوزه فعالیت های فرهنگی و توجه به ظرفیت های جدید مانند ظرفیت بانوان در فعالیت های تبلیغی جزو وظایف ما است و در همین راستا امروز نشستی با بانوان فرهیخته استان گلستان داشتیم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: در جهاد تبیین استواری اندیشه انقلاب اسلامی، موضوع پیشرفت و همچنین آفت شناسی و جریان شناسی جریان باطل که به مصاف جبهه حق آمده از موضوعات اصلی جهاد تبیین است و امیدواریم بانوان و دختران خلاق در حوزه تبیین گری همانند همیشه در این حوزه فعال و پرکار باشند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا