فرهنگ و هنر

لرستانی‌ها غوغا به‌ پا کردند+ فیلم

به گزارش خبرنگار اعزامی کا 118، یکی از نمونه های این مدعا، اجرای گروه لرستان به سرپرستی علیرضا سپهوند در سومین شب از پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران است.

این گروه که دهل، کمانچه لری، سرنا لری و تنبک می نواخت، چند قطعه برای حاضران به اجرا گذاشت که با ابراز احساسات تماشاگران این رویداد مواجه شد.

اجرای استادانه نوازنده سرنا و کمانچه، در لحظاتی از این اجرا، شورانگیز و وجدآورنده بود.

همراهی موثر ساز دهل که همواره بخشی از موسیقی باستانی لرستان است و همچنین ضرب های تنبک که رنگ آمیزی جذابی در بخش کوبه ای ایجاد کرده بود، به سرنا و کمانچه کمک بسیاری در ارائه بهتر صدا کرد.

سپهوند در این برنامه، به عنوان خواننده اصلی ظاهر شد و با صدای شفاف اش توانایی های حنجره اش را به نمایش گذاشت. او که پیشتر خود را به عنوان آهنگساز در جامعه موسیقی کشور معرفی شده و اثری از او به نام «دل من می گرید» نیز توسط همایون شجریان به اجرا درآمده است، با تنبک و آواز خود، در این اجرا چند قطعه ای را اجرا کرد و شور مخاطبان را برپا.

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط انجمن موسیقی ایران و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تا ۲۷ آبان ماه در گرگان برگزار می‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا