سبک زندگی

ماشین‌تان در پارکینگ خوابیده؟ حتما اینجا را بخوانید

امروزه ماشین‌ها اغلب در پارکینگ خانه‌ها پارک شدند و ممکن است روزهای پیاپی آن را روشن یا حرکت ندهیم. باید بدانید که اگر ماشین خود را یک هفته یا بیشتر بی حرکت بگذارید برایش مشکلاتی مانند موارد زیر به وجود می‌آید. «کا 118» شما را از مشکلاتی که با پارک کردن در مدت یک هفته یا بیشتر برای ماشین‌ پیش می‌آید آشنا می‌کند.

۱. باتری ضعیف می‌شود

احتمالا شایع ترین مشکل در هنگام پارک یک وسیله نقلیه به مدت طولانی، خالی شدن باتری است. در واقع با مدت زمان طولانی پارک خودرو، باتری خود به خود تخلیه می‌شود. دلایلی مانند آب و هوای سرد و روشن ماندن لامپ درون ماشین نیز می‌تواند باتری را تضعیف کند. روشن کردن هر روز و تنها صد متر جا به جایی می‌تواند ماشین را از این آسیب ایمن کند.

۲. ترمزها زنگ می‌زنند

اگر فصل بارندگی باشد یا هوا مرطوب باشد، ممکن است ترمزها زنگ بزنند که این خطر بزرگی برای ایمنی شما و خانوادتان است. وقتی با ماشینی که دراز مدت پارک بوده است رانندگی می‌کنید و ترمز می‌گیرید، از لنت‌ها صدای مانند آسیاب می‌آید و این یعنی ترمزها زنگ زدند. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید به صورت دوره‌ای چای پارک ماشین خود را عوض کنید تا کمی حرارت موتور به خشک شدن ترمزها کمک کند.

۳.  گاز استال

گاز ماشین نیز با بیکار ماندن بیش از یک هفته مانند باتری خالی می‌شود. این کار برای جلوگیری از آتش‌سوزی است؛ زیرا این گاز بسیار اشتعال پذیر است. 

۴. لاستیک‌ها

اگر خودرویی به مدت سه ماه یا بیشتر پارک شود، لاستیک‌ها از جایی که قبلا پنچری داشتند سوراخ می‌شوند یا در مواردی که لاستیک‌ها بدون عیب هستند باد آنها خالی می‌شود. این موضوع در فصول سرد بیشتر اتفاق میفتد.

در این‌باره بخوانید:

۱۰ برنامه آیفون با بیشترین میزان دانلود در سال گذشته

۵ اشتباهی که موجب کوتاه شدن عمر آی‌پد می‌شود

۵. آفات

موش‌ها و دیگر جوندگان می‌توانند با خوردن پارچه (صندلی‌ها)، جویدن سیم‌ها یا پر کردن فضای داخلی (با غذاهایشان)، آسیب دائمی به خودروها برسانند. موش‌ها از جاهای تاریک و ساکت خوششان می‌آید. می‌توانید با سم پاشی و استفاده یک روز در میان از ماشین (حتی برای مسافت کم) این خطر را از وسیله نقلیه خود دور کنید. حتی می‌توانید با چراغ قوه هر شب درون ماشین و کاپوت را بررسی کنید. موجودات موذی از نور فرار می‌کنند.

منبع: د فمیلی هندی من

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا