فرهنگ و هنر

«مجموعه مقالات هم‌اندیشی هنر و رسانه‌های ارتباطی در عصر کرونا» منتشر شد

به گزارش کا 118از روابط‌ عمومی پژوهشکده هنر فرهنگستان ‌هنر، «هم‌اندیشی هنر و رسانه‌های ارتباطی در عصر کرونا» به همت پژوهشکده هنر و گروه تخصصی چندرسانه‌ای فرهنگستان هنر و با دبیری علمی غلامرضا آذری بهار سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

در کتاب «مجموعه مقالات هم‌اندیشی هنر و رسانه‌های ارتباطی در عصر کرونا» آمده است: «آنچه امروزه برای متخصصان ارتباطات و حوزه مطالعات رسانه‌ای بسیار مهم و حیاتی است اهمیت پدیده کروناویروس به عنوان یک اصل بنیادی در تغییر سبک زندگی انسان معاصر است، به گونه‌ای که می‌تواند صدر بسیاری از جریان‌های اطلاعاتی، تخصصی، علمی و پژوهشی رسانه‌های دنیا باشد. به عبارتی، این همه‌گیری آسیب‌زا روی همه مناسبت‌های جهانی، به‌ ویژه رسانه‌های ارتباطی، تأثیری شگرف داشته که می‌توان گفت حوزه ارتباطات و رسانه‌ها را به دو بخش پیش و پس از کرونا تقسیم کرده است و باید اذعان کرد که بستر اغلب رسانه‌ها، پس از این همه‌گیری با پیش از آن بسیار متفاوت است.

در این مجموعه با مقاله‌ها و نوشتارهایی آشنا می‌شوید که این پدیده همه‌گیر را از دیدگاه و بینش‌های کمّی و کیفی به واکاوی و وارسی گذاشته است.

این کتاب شامل مقالات مختلفی بدین شرح است:

– مقدمه دبیر علمی/ غلامرضا آذری

ـ نقش تحول‌ساز رسانه‌های جمعی شبکه‌های اجتماعی در دوره اپیدمی کرونا در جامعه/ نصرالله جهانگرد

ـ بررسی تأثیر کرونا در هنرـ صنعت ـ رسانه بازی‌های رایانه‌ای/ بهروز مینایی

ـ  تحول در آموزش دانشگاهی مبتنی بر رسانه‌های دیجیتال در عصر کرونا/ یونس سخاوت

ـ استفاده از ظرفیت‌های انیمیشن برای آگاهی‌بخشی جامعه،  در ایام کرونا / سیدعلیرضا گلپایگانی

ـ تأثیر طنز در آموزش مجازی هنر برای کودکان در دوران همه‌گیری کرونا/ سارا والانیا

ـ تحلیل ظرفیت‌های اینستاگرام در توسعه بازار آثار هنری در دوران محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کووید۱۹/ پرناز گودرزپروری

ـ مشکلات آموزش مجازی در مدارس: ناشی از پاندمی کرونا/ سارا عابدینی

ـ نقش هنرمندان در آگاهی‌سازی اجتماعی؛تطبیق دو دوره آنالوگ و دیجیتال/ عسل ناجیان

ـ تأثیر شیوع جهانی کووید۱۹ بر استفاده هنرمندان ایرانی از اینستاگرام؛ مطالعه موردی صفحه «دست‌سازه‌های شینا»/ نفیسه لاله

ـ نقش فناوری‌های ارتباطی در سلامت فردی عصر کرونا/ نسرین سیدابوالقاسم خان

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب «مجموعه مقالات هم‌اندیشی هنر و رسانه‌های ارتباطی در عصر کرونا» می‌توانند به پژوهشکده هنر فرهنگستان ‌هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از تقاطع امام خمینی(ره)، نبش کوچه حسن سخنور، شماره ۲۹ و یا تارنمای پژوهشکده به نشانی aria.honar.ac.ir

مراجعه کنند و با شماره تلفن ۹۲-۶۶۹۵۶۱۹۰-۰۲۱ داخلی ۱۲۱ تماس بگیرند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا