فرهنگ و هنر

نارضایتی ایثارگران در سطح کلان تاثیرگذار است

کا 118/زنجان مدیرعامل صندوق کارآفرینی و اشتغال ایثارگران کشور گفت: مسئولان باید به حوزه اشتغال توجه ویژه داشته باشند و هیچ مانعی در راستای اشتغال‌زایی نباید وجود داشته باشد.

علیرضا محمدی شامگاه دیروز (۱۹ مردادماه) در سفر به شهرستان طارم، با بیان اینکه ایثارگران باید تولید ثروت کنند و شغل عزت‌مندانه داشته باشند، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم، ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار است. باید تلاش شود تا دو سال آینده مشکل اشتغال ایثارگران حل شود؛ اگر نارضایتی در بین ایثارگران باشد اثرگذاری آن در سطح کلان مشاهده خواهد شد.

وی افزود: در استان زنجان اگر تلاش مضاعف داشته باشیم، می‌توانیم اشتغال فرزندان ایثارگر را که مطالبه به حق جامعه ایثارگران هست، رقم بزنیم. با توجه به منابع موجود باید افراد جویای کار شناسایی و اولویت‌بندی شوند؛ تسهیلات اشتغال‌زایی با همکاری نهادهای دولتی پرداخت شود و نظارت دقیق نیز در خصوص اجرای طرح‌ها مدنظر قرار گیرد.

محمدی با بیان اینکه شهرستان طارم دارای بستری مناسب برای اجرای طرح‌ها و ایجاد اشتغال است، تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری با توجه به ظرفیت‌های قانونی و با استفاده از اعتبارات ملی، باید اقداماتی در این منطقه در راستای ایجاد اشتغال صورت گیرد.

امام جمعه طارم نیز در این دیدار ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به پیام عاشورایی که مقابله با ظلم و احیای حق بوده، اشاره کرد و گفت: شهدا و ایثارگران نیز از نهضت عاشورا درس گرفته و در مکتب امام خمینی (ره) سربلند شدند و اینک توجه به درخواست‌ها، مطالبات و مخصوصاً اشتغال ایثارگران ضروری است.

فرماندار طارم با اشاره به ‌زیرساخت‌های موجود در این شهرستان، ادامه داد: توجه به راه‌های ارتباطی لازم و ضروری است. این شهرستان یک منطقه کشاورزی بوده که محصول زیتون اقتصاد طارم را رقم می‌زند.

رضاعلی انبارلو با بیان اینکه این شهرستان به شدت نیازمند آب پایدار کشاورزی است تا با انواع محصولات کشاورزی و محصول زیتون مشاغل مختلفی در این شهرستان را داشته باشد، بیان کرد: در این منطقه با توجه به تولید انواع محصولات زراعی و باغی، از سرمایه‌گذاران در زمینه مواد غذایی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی استقبال می‌شود و می‌توان با راه‌اندازی واحدهای تولیدی و بسته‌بندی برای ایثارگران جویای کار اشتغال‌زایی شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران طارم با اشاره به اینکه این شهرستان ۱۳۷ شهید و ۳۲۰ جانباز تقدیم نظام جمهوری اسلامی و انقلاب کرده است، متذکر شد: بنیاد شهید با اجرای طرح سپاس و طرح پایش سلامت و در کنار خدمات‌رسانی به ایثارگران و اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برمی‌دارد.

سهراب اکبری با بیان اینکه ساماندهی ۷۵ درصد از مزار شهدای والامقام در این شهرستان انجام شده، خاطرنشان کرد: برای اتمام ساماندهی مزارهای باقی‌مانده نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است و در حوزه اشتغال نیز ۴۰ نفر از جامعه هدف ایثارگران جویای کار هستند که با پرداخت تسهیلات اشتغال می‌توان اشتغال‌زایی فرزندان ایثارگر را در شهرستان رقم زد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا