اقتصاد

امسال خودروهای برقی ایرانی به بازار می‌آیند/ خصوصی‌سازی از برنامه‌های جدی وزارت صمت است

به گزارش کا 118، عباس علی آبادی وزیر صمت امروز در مراسم رونمایی از لکوموتیو باری MAP30 و موتور MP610 در مجموعه مپنا در جمع خبرنگاران گفت: همان طور که تراکتور نماد قدرت و توانمندی در مهندسی است لوکوموتیو هم نماد قدرت در صنعت است.

وی ادامه داد: امروز ما ثابت کردیم که می توانیم و بن بستی وجود ندارد. ما به مردم ایران اعلام می‌کنیم که تمام نیازهای مهندسی را در داخل کشور تامین می کنیم و دیگر چیزهایی را نمی سازیم که دیگران ساخته اند، بلکه چیزهایی را می سازیم که دیگران هنوز نساخته اند. 

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان ما محصولاتی تولید کرده اند که هنوز مشابه خارجی آنها تولید نشده است.

وزیر صمت در ادامه به اهمیت صادرات پرداخت و گفت:   بحث صادرات از اولویت های صنعت ماست و شعار ما در وزارت صمت صنعت دانش بنیان صادرات محور است ؛ حضور ما در بازارهای جهانی حاکی از آنست که کیفیت تولید ما در تراز جهانی است. برگزاری ایران اکسپو نشان داد که ما می توانیم بیش از ۲۰۰۰ بازرگان تراز اول را جذب کشور کنیم.

وی در مورد برقی سازی حمل و نقل کشور گفت: امروز برقی سازی یک مطالبه ملی است این خودروها دانش امروز و فردا هستند نه دانش دیروز؛ ما به دنبال این هستیم که به زودی خودروهایی با تراز هوشمندی را در بازار ببینیم.

وزیر صمت تصریح کرد: من قول می دهم که امسال خودروهای ایرانی برقی با کیفیت در بازار کشور ببینم.

علی آبادی همچنین درباره آخرین وضعیت خصوصی سازی صنعت خودرو گفت: خصوصی سازی پیام انقلاب اسلامی و اصل ۴۴ قانون اساسی است و در برنامه های جدی وزارت صمت قرار دارد اما مسأله مهم در آن امر اهلیت سنجی آن است.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا