ورزشی

قهرمانی فرستاپن گرندپری در فرمول یک مجارستان

 قهرمانی فرستاپن گرندپری در فرمول یک مجارستان

به گزارش کا 118، رقابت‌های فرمول یک گرندپری مجارستان، یازدهمین مسابقه در تقویم فصل جاری با پیروزی مکس فرستاپن راننده هلندی تیم ردبول به پایان رسید.

فرستاپن 70 دور پیست هونگارورینگ در شهر بوداپست مجارستان را در مدت زمان یک ساعت 38 دقیقه و 8 ثانیه و 634 هزارم ثانیه به پایان رساند و با 26 امتیاز کامل این مسابقه جایگاه خود را در صدر جدول رده‌بندی رانندگان مستحکم‌تر از قبل کرد. او در حالی فاتح این مسابقه شد که در دور تعیین خط پس از لوئیز همیلتون راننده انگلیسی تیم مرسدس دوم شد و مسابقه اصلی را از خط دوم آغاز کرد.

همیلتون اما با وجود پیشتازی در شروع مسابقه، در نهایت چهارمین راننده‌ای بود که از خط پایان گذشت. او پس از لاندو نوریس از تیم مک‌لارن و سرخیو پرس از تیم ردبول مسابقه را به پایان رساند. نوریس با 33 ثانیه و 731 هزارم ثانیه اختلاف نسبت به فرستاپن نفر دوم شد و 18 امتیاز کسب کرد. سرخیو پرس با 37 ثانیه و 603 هزارم ثانیه اختلاف 15 امتیاز کسب کرد و سوم شد و همیلتون نیز با 39 ثانیه و 134 هزارم ثانیه 12 امتیاز گرفت و چهارم شد.

یازدهمین گرندپری فصل اما مانند مسابقات قبلی برای رانندگان تیم فراری چندان جالب نبود چرا که دو راننده این تیم شارل لکلرک و کارلوس ساینس به ترتیب هفتم و هشتم شدند.

این نهمین پیروزی فرستاپن در فصل جاری و یازدهمین پیروزی رانندگان ردبول با احتساب دو پیروزی سرخیو پرس بود تا سلطه مطلق رانندگان تیم اتریشی ردبول بر فرمول یک ادامه داشته باشد.

در رده‌بندی کلی رانندگان، فرستاپن با 281 امتیاز صدرنشین است، سرخیو پرس با 171 امتیاز دوم است و فرناندو آلونسو راننده اسپانیایی تیم استون‌مارتین با 139 امتیاز در رده سوم قرار دارد.

در رده‌بندی تیمی نیز تیم ردبول با  452 امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، مرسدس با 223 امتیاز دوم است و استون‌مارتین 184 امتیازی سوم است.

گرندپری بعدی فرمول یک در بلژیک است که روز هشتم مرداد برگزار خواهد شد. از فصل جاری فرمول یک 11 مسابقه دیگر باقی مانده است.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا