ورزشی

نصیرزاده: مگر کتاب آسمانی نوشته‌ایم که تغییر نکند؟/ ۳۰۰ هزار دلار برای رضایت‌نامه حسین‌زاده دادیم

 نصیرزاده: مگر کتاب آسمانی نوشته‌ایم که تغییر نکند؟/ ۳۰۰ هزار دلار برای رضایت‌نامه حسین‌زاده دادیم

به گزارش گروه ورزشی کا 118، هوشنگ نصیرزاده در حاشیه نشست سالانه مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال درباره شرایط مبهم باشگاه تراکتور برای جذب محمد نادری اظهار داشت: بازیکنانی که لژیونر بودند با این فرض که توانایی بیشتری دارند که به خارج از کشور رفتند و جذب‌شان با ITC انجام می‌شود، تصمیم گرفتیم اینها را خارجی حساب کنیم، اما حالا یک مشکل پیش آمده است؛ مثلاً برای خارجی‌هایی که می‌خواهند به ایران بیایند اگر بگویند ما در لیگ دسته اول ترکیه بازی می‌کنیم ما او را نمی‌پذیریم، چون استانداردمان بازی در لیگ برتر ترکیه است. به همین دلیل نادری یک ایرانی است و به اردوی تیم ملی دعوت شده، اما چون در لیگ دسته اول ترکیه بوده است نباید در لیگ ما بازی کند؟! این اشتباه است. او باید بتواند در ایران بازی کند. از طرفی اگر یک بازیکن خارجی مثل شیمبا باشد همیشه خارجی است، اما سؤال ما این است خلیل‌زاده تا چه زمانی خارجی است؟ اینها مشخص نیست و باید اصلاحات انجام شود.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر اگر بازیکن ایرانی وارد لیگ ما می‌شود، باید بگوییم ایرانی است. در دستورالعمل لغت مبدا استفاده شده است، اما باید این کلمه را تفسیر کنیم. مثلاً اگر یک بازیکن انگلیسی به قطر برود و بعد به ایران بیاید آسیایی محسوب نمی‌شود. ملیت او حساب است.

«قنبرزاده اعلام کرده است آیین‌نامه امسال اصلاح نخواهد شد.»، مدیرعامل تراکتور در واکنش به طرح این موضوع یادآور شد: اینطور نیست؛ قنبرزاده یک رأی دارد! کارگروهی وجود دارد که او و من هر کدام یک رأی داریم. آنجا باید بحث کنیم. قرار نیست ما یک چیز بنویسیم و بگوییم همان چیزی است که من گفتم! دانشمندان ناسا هم فضاپیما می‌سازند و بعد منفجر می‌شود؛ این ساخته دست افراد متخصص بوده است. مگر ما کتاب آسمانی می‌نویسیم؟! وقتی ما چیزی می‌نویسیم احتمال اشکال در اجرا وجود دارد. چه ایرادی دارد آن را اصلاح کنیم؟ هنوز که فصل نقل‌و‌انتقالات تمام نشده است. همیشه احتمال اصلاح است. باید رأی‌گیری شود که ما درباره این افراد باید چه کار کنیم. یعنی کسی که می‌گوییم خارجی است و در ترکیه بوده غلط است. باید مشخص کنیم این بازیکن تا چه تاریخی خارجی محسوب می‌شود. هر تاریخی بگویید من می‌گویم کجا نوشته است. این باید اصلاح شود.

نصیرزاده درباره اعتراضاتی که به کاهش لیست بزرگسالان تیم‌ها به 19 نفر شده است، گفت: این لیست 20 نفره بود و ما یک لیست زیر 25 سال هم داشتیم، چون تیم ملی زیر 25 سال وجود ندارد، کارگروه دنبال این بود که این لیست حذف شود. از باشگاه‌ها هم یک آمار گرفته شود و یک باشگاه که خیلی مدعی است اصلاً از این سهمیه استفاده نکرده است. در واقع می‌خواهد بازیکن را در این جایگاه جا بزند. اتحادیه بازیکنان در دنیا در راستای منافع بازیکنان عمل می‌کند. اتحادیه باشگاه‌ها هم در ایران وجود ندارد و نمی‌تواند حرف بزند. ما هم به‌عنوان نماینده باشگاه‌ها اگر می‌خواهیم در کارگروه حرف بزنیم می‌گویند تعارض منافع داری! الان لیست زیر 25 سال نمی‌شود. ما می‌خواهیم کاری کنیم که همه استفاده کنند. الان در مجموع 96 بازیکن با حذف لیست زیر 25 سال و کاهش لیست بزرگسالان بیرون مانده‌اند. این بازیکنان باید جایی بروند. یکی از اهداف فدراسیون توسعه فوتبال است. یکی از بخش‌های رشد فوتبال همین است. از نکات جالب درباره نادری این است که چون خارجی است در لیگ یک هم نمی‌تواند بازی کند؛ پس فضاپیمای ما همین‌جا منفجر است. در بخش‌های دیگر اما قوانین خیلی خوبی مقرر کردیم.

وی در واکنش به این پرسش که آیا در تراکتور هم حضور نداشت آیا باز هم درباره محمد نادری چنین نظری داشت، تصریح کرد: بله! این نصیحتی که کردم به امثال شماست که افکارتان را عوض کنید! من برای همین می‌گویم. شما وقتی برای مخاطبت شأن قائل نیستید، چرا با من حرف می‌زنید؟ شما حق ندارید اظهارنظر من را در راستای هواداری بگذارید. مثلاً یک موضوع دیگر؛ باشگاه مس کرمان می‌گوید من با 60 میلیارد تومان بودجه به لیگ دسته اول سقوط کردم، ولی امسال می‌گویند 35 میلیارد هزینه کن! الان من در مس کرمان هستم؟

مدیرعامل باشگاه تراکتور درباره اینکه ابهاماتی درباره رعایت سقف بودجه باشگاهش نیز وجود دارد، تأکید کرد: آداب باشگاهداری این است که شما هر چه درآمد دارید می‌توانید 54 تا 65 درصد آن را به خرید بازیکن اختصاص دهید. در ایران ولی درآمدهای چهارگانه محقق نمی‌شود؛ حق‌پخش، اسپانسر، فروش محصولات و بلیت‌فروشی اصلاً وجود ندارد. لذا دولت این بخش را قبول می‌کند و بازرسی به‌عنوان متولی می‌گوید شما چقدر هزینه کردید. الان سؤال من این است؛ ما که بخش خصوصی هستیم می‌خواهیم هزینه کنیم. از یک طرف یک کشور رونالدو و بنزما را می‌آورد و از یک طرف ما به بخش خصوصی هم می‌گوییم هزینه نکن. حوزه فعالیت بازرسی کل کشور در راستای صیانت از منابع دولتی است. من دیدم گاهی ما را هم قاطی می‌کنند؛ نه اینطور نیست، ما خودمان اسپانسر داریم. یعنی چه به شخصی به نام محمد یوسفی می‌گوییم چرا به پرسپولیس کمک می‌کنید؟ این چه ایرادی دارد؟ می‌گویند باید پول بیاید و ما تقسیم کنیم، اما شاید او می‌خواهد به بیرانوند بدهد. موضوع اصلاً سند مالی نیست. اینکه بگوییم او پول را به کجا می‌دهد یعنی ما اصلاً فوتبال را نشناختیم. الان یک نفر هم در دبی به استقلال می‌دهد. الان من بخواهم ماشینم را به شما بدهم مگر کسی می‌گوید چرا دادید؟ ما چرا منع‌شان می‌کنیم. خودتان نمی‌دهید و اگر کسی هم می‌دهد می‌گویید نه؟! باید بدانیم چه کار می‌کنیم. ما باید رصد کنیم در حوزه شرط‌بندی و تخلفات نباشد. ما از چند شرکت پول می‌گیریم، حالا شما می‌گویید برای چه؟

وی درباره حضور معراج شیرازی در باشگاه تراکتور گفت: درباره این آقا چرا من باید صحبت کنم؟ ما یک نفر را پیدا کردیم که زبان می‌داند، اطلاعات خوبی دارد، مجوز حرفه‌ای را بلد است، TMS را حفظ است و سرعت انتقالش هم عالی است و خوب هم کار می‌کند، او که پسر نوح نیست که با بدان نشسته باشد.

مدیرعامل باشگاه تراکتور در پاسخ به این سؤال که «مبلغ رضایت‌نامه حسین‌زاده را تراکتور پرداخت کرده است یا هوادار متمول؟»، تصریح کرد: حسین‌زاده از طریق سیستم TMS آمده است و این سیستم از طریق فدراسیون فوتبال قابل رؤیت است. تمام اعدادی که به‌عنوان ترانسفر آمده است، وجود دارد. مبلغی که برای رضایت‌نامه این بازیکن در نظر گرفته شد و در بودجه ماست مبلغ 297 هزار یورو معادل 300 هزار دلار است. آن کس که به شما گفته است مبلغ رضایت‌نامه 800 هزار یورو است، بروید ببینید قضیه چیست.

نصیرزاده در پاسخ به این پرسش که فیرپلی مالی در تراکتور رعایت شده است یا خیر، خاطر نشان کرد: بله، رعایت شده است. این ادبیات، میکروفن‌ها و بحث فیرپلی مالی برای اروپاست به خاطر اینکه پول به دست می‌آورند و بعد می‌پرسند که چه کار کرده‌اید. اینجا اما پول برای خودمان است و از جیب خودمان است و خرج شادابی مردم می‌کنیم. من به بازرسی کل کشور هم گفتم که ما به 20 نفر پول می‌دهیم که 20 میلیون نفر کیف کنند. این بازیکنان مگر چند نفر است، 20 نفر هستند که شادابی و نشاط را در بین مردم به وجود می‌آورند. استقلال، پرسپولیس و تراکتور این شرایط را دارند.

وی در واکنش به این موضوع که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خصوصی‌ نیستند و اجازه ندارند هزینه‌های بالا داشته باشند، اظهار داشت: استقلال و پرسپولیس با توجه به اینکه در توجه عمومی هستند، به همه کس نمی‌توانند بگویند که بروید این دو تیم را بخرید، آن وقت با این همه جمعیتی که پشت این دو تیم هستند می‌توانند جهت‌دهی کنند به اهداف خودشان، به خاطر همین است که دولت  دخالت می‌کند. من هم اگر جای دولت باشم این دو باشگاه را به بخش خصوصی نمی‌دهم مگر اینکه مطمئن شوم چه کسی انتخاب می‌شود، چون کسی که انتخاب می‌شود می‌تواند در مواردی به اهداف خودش جهت‌دهی دهد.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا