فرهنگ و هنر

رضایی: هرچه می‌گذرد عظمت حادثه دفاع مقدس بیشتر می‌شود

کا 118/خوزستان معاون اقتصادی رییس جمهور حادثه دفاع مقدس را یکی از بزرگترین حوادث تاریخ ایران دانست.

محسن رضایی امروز ۳۱ شهریورماه در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس،  اظهارکرد: حادثه دفاع مقدس یکی از بزرگترین حوادث تاریخ ایران است و هرچه زمان بر آن بگذرد، عظمت این حادثه بیشتر می شود.

به گزارش کا 118، وی ادامه داد: تقریبا کم نظیر است که ۲ دشمن خارجی  دست به دست هم بدهند و علیه یک ملت جهان سومی لشکرکشی کنند و در این خصوص نیز زیباترین تعبیر ازآن امام راحل بود که فرمودند، دست آمریکا از آستین شوروی بیرون آمد زیرا ارتش بعثی عراق عمدتا مجهز به تجهیزات شوری بود.

 معاون رییس جمهور بیان کرد: آنقدر ارتش بعثی را مجهز کرده بودند که وقتی جنگ تمام شد، خودشان ترسیدند و به عراق حمله کردند.  آقای صدام حسین نیز قبل از حمله آمریکا در نامه ای به آقای هاشمی رفسنجانی عنوان کرده بود که آمریکا به من می گوید یا تجهیزات نظامی ات را منهدم کن یا با تو برخورد مب کنم که من هم قصد دارم به کویت حمله کنم؛ این یعنی آمریکا حتی در آستانه بمب هسته ای هم پیش رفته بود و سلاح های شیمیایی و میکروبی به ارتش عراق می داد. 

وی گفت: ۷۰-۸۰ درصد جمعیت ما زمانی که جنگ تمام شد یا به دنیا نیامده بودند یا زیر ۱۰ سال سن داشتند و به نظر من این اطلاعات به خوبی به همه مردم نرسیده است اما ملت ایران افتخار می کند که از این حادثه بسیار بزرگ سربلند بیرون آمده است و امروز این تاریخ را پشت سر خود دارد. 

رضایی عنوان کرد: در جنگ تحمیلی آمریکا و شوروی که دشمنان هم بودند، علیه ایران متحد شدند و سی و اندی کشور دیگر هم به آن پیوستند اما ملت ایران سربلند تمام سرزمین های خود را آزاد کرد و حتی پایه های اقتدار دفاعی خود را در همین جنگ بنا کرد. 

وی ادامه داد: آن چه امروز در نیروهای مسلح ایران می بینید همه ریشه در هشت سال جنگ تحمیلی دارد.  مقام معظم رهبری نیز روز گذشته صحبت های خوبی را بیان کردند، هر چند وقت ایشان کم بود و حرف های ناگفته زیادی درباره دفاع مقدس در آن دوران دارد که از ایشان درخواست می کنیم آن ها را بنویسد و در اختیار جوانان برومند ایران اسلامی قرار دهد. 

معاون اقتصادی رییس جمهور با بیان این که معمولا هر جامعه ای سه رکن اساسی دارد که بر این اساس کشور را اداره می‌کنند، گفت:  یک رکن سیاست است که نظم را بر قرار و کشور را اداره می کند. یک رکن هم امنیت و اقتدار و رکن دیگر هم اقتصاد و معیشت است که ایران از  ۲۰۰، ۳۰۰ سال قبل در هر سه زمینه رو به ضعف رفت و سیاست ما از یک سیاست ملی مقتدرانه خارج و یک دولت وابسته شد. در ۱۰۰ سال اخیر نیز وضعیت ما افتضاح بود، یعنی هر کدام از سه کشور انگلیس، فرانسه و آمریکا چندتا از وزرای ایران را اداره می کردند. آن ها ظهر با شاه ناهار می خوردند و شب در سفارتخانه های انگلیس، فرانسه و آمریکا شام می خوردند و این وضعیت سیاست ایران بود. 

وی بیان کرد: اولین حرکت ملت ایران این بود که سیاست ملی شکل گرفت. یعنی استقلال به وجود آمد و نظام جمهوری اسلامی ایران درست شد و خود مردم در تعیین سرنوشت شان دخالت پیدا کردند اما این به سادگی نبود. 

رضایی بیان کرد: سپس دشمن از یک در دیگر یعنی دفاع و اقتدار به ایران حمله کرد و این نیز جزو ارکانی بود که در ۲۰۰ سال گذشته ملت ایران آرزوی یک ارتش انقلابی و نیروی مسلح مقتدر را داشت که هم مستقل و هم مقتدر باشد ولی ما نداشتیم و چون این را نداشتیم، آمریکا از در نظامی، دفاعی و امنیتی  وارد ایران شد و جنگ به راه انداخت اما بازهم ملت ایران وارد صحنه شد و نه تنها در را بست، بلکه پاسبان قدرتمندی به نام ارتش و سپاه انقلابی درست کرد و نگهبان بزرگی که امروز از مرزهای ما دفاع می کند شکل گرفت و حتی از هیچ نقطه ای از کشور یک متر از مرزهای ما جا به جا نشد. 

وی افزود: آن هایی که در شمال ایران قصدهایی دارند و پشت صحنه فکرهایی می کنند بدانند ملت ایران از یک وجب خاک خود نمی گذرد و دفاع می کند و قدرت دارد. بهتر است به این فکر باشند و منطقه را آشوب نکنند تا صلح و امنیت در منطقه باشد. 

رضایی عنوان کرد: ایران دو رکن را به دست آورد ولی وقتی بعد از جنگ خواستیم به رکن معیشت مردم و اقتصاد سر و سامان دهیم، دشمن از همین در وارد شد و جنگ اقتصادی و تحریم اقتصادی ومشکلات تجاری را برای ما درست کرد.  اکنون در حال ساخت سومین رکن جامعه هستیم که همان قله بلندی است که باید فتح کنیم.  امیدوارم دولت عزیز ما با برنامه تحولی که برای اقتصاد دارد، این جنگ اقتصادی مثل دفاع مقدس و مثل تاسیس جمهوری اسلامی را پشت سر بگذرانیم و یک اقتصاد شکوفا و پررونق با عبور از این تهدیدات داشته باشیم. باید تهدیدات اقتصادی را به فرصت تبدیل کنیم که امروز نیز بنای دولت همین است که رکن سوم را به وجود آورد. 

وی خاطرنشان کرد: به شهدای دفاع مقدس و خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان درود می فرستیم. امروز جان مان را فدای ملت ایران می کنیم و آرزوی ما این است که در راه امنیت و آرامش ملت ایران جانمان را فدا کنیم. کسانی که بیرون ایران هستند و می خواهند نشان دهند نظام جمهوری اسلامی ایران با مردم نیست، اشتباه می کنند. خون ما گواه وفاداری ما به ملت ایران است و کدام ارتش دنیا این همه شهید داده است و کدام نظام همه وجود خود را برای امنیت و آسایش جامعه گذاشته است. ملت ایران می دانند که نیروهایمیاح فرزندان فداکار و آماده به کار هستند که جان شان را فدای امنیت و آرامش آن ها کنند. 

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا