کارگری

توجه ویژه به دانش‌آموزان در برنامه‌های محرم

توجه ویژه به دانش‌آموزان در برنامه‌های محرم

به گزارش کا 118، محمد امین توکلی زاده در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در ایام محرم در سالهای اخیر حاصل تلاش مردم بوده است، اظهار کرد: نقش دستگاه ها و نهادها در این اقدامات اندک است؛ امسال نیز محرمی متفاوت داشتیم؛ با اینکه هجمه هایی به پایگاه های سید الشهدا صورت گرفته بود اما حضور مردم دوچندان شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه اگر از هم گسیختگی در جامعه وجود دارد بهترین راه حل آن پایگاه سید الشهدا است، یادآور شد: معاونت خدمات شهری در مناسبت های مذهبی پیشگام بوده و در تمام نقاط شهر که به کمک شهرداری نیاز داریم همکاران ما در شهرداری مناطق به فراهم کردن زیرساخت ها و برپایی موکب ها و نظافت محیط کمک می کنند که این همکاری جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: معاونت حمل و نقل نیز در ایام مناسبتی از جمله تاسوعا و عاشورا در کنار عزاداران حسینی بود و خدمات خوبی ارائه داد. از سویی دیگر، با هنرنمایی سازمان زیباسازی و با مشارکت هنرمندان، شاهد سیاه پوش شدن شهر تهران بودیم.

توکلی زاده با اشاره به برپایی خیمه عاشورایی در میدان هفت تیر، تصریح کرد: آثار خوبی در این خیمه ارائه شد و در کنار آن حمایت حداکثری از موکب های فرهنگی شهر تهران از سوی سازمان فرهنگی و هنری تحت عنوان عطر سیب شکل گرفت و سازمان بهشت زهرا (س) نیز به خوبی وارد عمل شد.

به گزارش شهر، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه دستورالعمل ویژه ایام محرم به معاونت های اجتماعی مناطق ارسال شد، اظهار کرد: امسال به واسطه اینکه ایام محرم و صفر با تابستان همزمان شده، وظیفه ویژه ای در حوزه دانش آموزی برای خود تعریف کردیم و علاوه بر حمایت از موکب ها، به تقویت مراکز دینی و اجرای طرح شهید آرمان پرداختیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هیات یکی از بهترین نمونه های مشارکت های مردمی است که سابقه خوبی دارد و از بهترین مدل های خدمت رسانی به شهروندان است. تقویت بنیاد هیات در بین دانش آموزان و نسل آتی یکی از مأموریت هایی بود که با مشارکت معاونت های دیگر پیش رفت. به طوری که هم در مساجد شاهد تشکیل هیات های دانش آموزی بودیم و هم در بوستان ها این هیات ها با تولی گری نوجوانان شکل گرفت.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه محرم شهر نیز از دیگر برنامه های ایام محرم بود، اظهار کرد: سعی شد برای بخش به بخش شهر، پیش بینی های ویژه ای صورت بگیرد و ملزوماتی نیز برای زائران اربعین پیش بینی شود و برای صدور پاسپورت نیز هماهنگی هایی با فراجا صورت بگیرد.

توکلی زاده با اشاره به اجرای مراسمات سنتی اقوام و پرده خوانی در تهران همزمان با ایام محرم، گفت: سفینه النجات نیز کار بزرگی در نمادسازی است که مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برنامه «از سرگذشت» توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری ساخته و در شبکه نسیم و دو سیما پخش و به خوبی دیده شد، اظهار کرد: اختتامیه جشنواره قرآنی و آرمان نیز در این ایام برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه هیات های مذهبی در یاورشهرها نیز برگزار شد، تصریح کرد: در حوزه گردشگری همزمان با ایام محرم، مردم با سوابق تاریخی تهران در برگزاری هیئات مذهبی آشنا شدند و تورهایی در همین راستا برگزار شد.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا