اقتصاد

نمی‌دانیم مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت پس از مهلت قانونی تمدید‌ می‌شود یا خیر/ دولت حداکثر استفاده را بکند

نمی‌دانیم مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت پس از مهلت قانونی تمدید‌ می‌شود یا خیر/ دولت حداکثر استفاده را بکند

به گزارش خبرنگار کا 118، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در مراسم رونمایی از تالار مولدسازی دارایی‌های دولت با بیان اینکه باید از این فرصت گرانبهایی که در کشور پیش آمده است، باید نهایت استفاده را کرد، گفت: واگذاری اموال مازاد مصوبه شورای عالی اقتصاد با حضور سران سه قوه به تصویب رسید و اجازه داده شد که علاوه بر قانون موجود که البته به اجرا نرسید، سرمایه صد هزار میلیارد تومانی بیت‌المال که راکد مانده به گردش دربیاد و به سرمایه مفید تبدیل شود. 

وی با بیان اینکه مهلت قانونی استفاده از این مصوبه دو ساله است، اظهار داشت: نمی‌دانیم بعد از دو سال مهلت قانونی این مصوبه تمدید می‌شود یا نه. 

دادستان کل کشور با بیان اینکه اقدامات کارشناسی در کمیته تخصصی مولدسازی انجام می‌شود و تلاش بر این است که از این مصوبه نهایت استفاده شود، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد اندکی از این دارایی‌ها شناسایی شده به مرحله عرضه رسیده‌اند. کار بسیار گسترده است و باید در این زمینه تلاش شود چراکه نمی‌دانیم آیا بعد از انقضای مهلت قانونی، این مصوبه تمدید می‌شود یا خیر؟

منتظری ادامه داد: موضوع دیگر شفافیت است. باید تمام ابعاد آن مورد بررسی قرار بگیرد چراکه ممکن است از رانت‌های اطلاعاتی سواستفاده شود. 

وی با اشاره به رونمایی از تالار مولدسازی دارایی‌های دولت تصریح کرد: این اقدام ارزشمندی است که از امروز آغاز می‌شود تا اعتماد مردم به اقدامات اقتصادی جلب شود. تمام دست‌اندرکاران این پروژه باید تلاش داشته باشند که اعتماد عمومی را جلب کنند و در این زمینه هم دستگاه قضایی وارد می‌شود تا هر گره حقوقی را برطرف کند و کمک کنیم گام موثری برای پیشرفت اقتصادی کشور برداشته شود.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا