فرهنگ و هنر

ورود قدرتمندانه سازمان سینمایی به مقوله اکران+فیلم

به گزارش خبرنگار سینمایی کا 118، هفته گذشته بود که شورای صنفی نمایش در اقدامی دیرهنگام اما قابل تحسین، از طرحی حمایتی رونمایی کرد که به موجب آن، صاحبان آثار پررونق، به نمایش فیلم خود در بازه کنونی ترغیب می‌شدند.

طرحی ۳ بندی که اگر ضمانت اجرایی بیابد، می‌تواند موجب رونق نسبی سینماها شود. بند اول و دوم این طرح که شامل اکران فیلم‌های پرمخاطب تا پایان سال و محاسبه ۲ هفته نمایش در آذرماه به جای ۴ هفته بود، در اختیار شورای صنفی نمایش بود و نگرانی چندانی از بابت اجرای آن وجود نداشت.

طرح سوم که شامل حمایت مالی سازمان سینمایی می‌شد، در این طرح چندان با جزئیات ارائه نشد و همین گره کور، این گمانه را به وجود آورد که شاید استقبال چندانی از این طرح نشود.

اما حالا در نخستین هفته از ارائه این طرح، شورای صنفی نمایش موفق شده تا صاحبان کمدی اجتماعی بخارست که یکی از امیدهای گیشه امسال سینمای ایران است را برای اکران در وضعیت فعلی راضی نماید. اتفاق بسیار خوشایندی که قطعا به افزایش تعداد مخاطب و رونق گیشه سینماها منجر خواهد شد.

کا 118در هفته گذشته و طی سلسله گزارش‌هایی عنوان کرد که ارائه این طرح‌، به‌تنهایی نمی‌تواند صاحبان آثار پرمخاطب را ترغیب به نمایش کند و جا دارد تا شورای صنفی نمایش با همراهی سازمان سینمایی، از نفود و روابط خود استفاده کند و طی رایزنی‌هایی با صاحبان این آثار، آنها را به نمایش در بازه کنونی ترغیب کند.

بخارست، دشت بسیار خوبی برای وضعیت کنونی سینمای ایران است. اتفاقی که قطعا کام سینمای ایران را با تداوم این روند که می‌تواند نمایش کمدی چپ، راست باشد، شیرین‌تر نیز کند. بنابراین این رایزنی‌ها نباید محدود به این فیلم شده و اعضای شورای صنفی نمایش باید با تداوم این روند، تا عادی شدن شرایط اکران، از این تلاش خود دست نکشند.

تلاشی که در هیچ نقطه‌ای بدون مساعدت و همراهی سازمان سینمایی، ممکن نخواهد بود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا