ورزشی

طلب پرسپولیس از داوری در هفته اول

طلب پرسپولیس از داوری در هفته اول

به گزارش کا 118، این مسأله در بین دو نیمه و در پایان مسابقه مورد اعتراض شدید کادر فنی و بازیکنان تیم اراکی انجامید و مجتبی حسینی حتی مقابل دوربین شبکه سه و در پخش زنده تلویزیونی صراحتاً تأکید کرد گل پرسپولیس آفساید بوده و امیدوار است تیم داوری تعمداً اشتباه نکرده باشد که همین گفته باعث محرومیت سرمربی ایرالکو شد.

بعد از بازی پرسپولیس و در فاصله 24 ساعت ماده تا بازی تیم‌های رقیب، هواداران این تیم‌ها هجمه زیادی علیه تیم یحیی وارد کردند که در اولین مسابقه فصل با اشتباه داوری به پیروزی رسیده و این برد را زیر سؤال بردند اما بلافاصله بعد از مسابقه تا یک روز بعد تقریباً همه کارشناسان داوری روی صحت و سلامت گل علی نعمتی صحه گذاشتند.

محمدرضا ابوالفضلی، محمدحسین ترابیان، مهدی عالیقدر، ابراهیم میرزابیگی، محسن ترکی و تورج حق‌وردی از جمله کارشناسانی بودند که صحت این گل را تأیید کردند. نوذر رودنیل تنها کارشناسی بود که اعلام کرد با وجود اینکه پاهای نعمتی با مدافع مرکزی حریف در یک راستا بوده اما بدن او جلوتر بوده و باید این گل مردود اعلام می‌شد.

جالب اینکه در غالب رسانه‌ها تصویری که از صحنه فیکس حرکت نعمتی منتشر شده مشخص است که گل آفساید نبوده اما رسانه رسمی آلومینیوم از زوایه دیگری و بعد از جدا شدن توپ از پای سروش رفیعی، تصویر فیکس شده را نشان داده و با صراحت اعلام کرده کمک داور اشتباه کرده است. نکته جالب اینکه بیشتر کارشناسان معتقدند در صحنه برخورد میلا فخرالدینی و مرتضی پورعلی‌گنجی که در دقیقه 8 بازی اتفاق افتاد داور باید به کاپیتان آلومینیوم کارت قرمز مستقیم نشان می‌داد و حریف پرسپولیس از این دقیقه 10 نفره می‌شد اما به کارت زرد کفایت کرد. از بین 5 کارشناس بالا ابوالفضلی، عالیقدر و میرزابیگی گفته‌اند داور باید کارت قرمز می‌داد اما ترابیان و حق‌وردی گفته‌اند کارت زرد کافی بوده است.

گفتنی است یک روز بعد از این بازی خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران درباره صحنه گل پرسپولیس گفت: هنوز گزارش این بازی به دست من نرسیده اما در مورد صحنه موردنظر طبق چیزی که من دیدم کمک داور شاهکار کرد.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا