فرهنگ و هنر

اجلاسیه ۶۰ سنگرساز بی‌سنگر در قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار کا 118، اجلاسیه شهدای جهاد سازندگی قم در آستانه دومین کنگره ملی شهدای استان قم با حضور شماری از خانواده شهدا و مسوولان کشوری و لشکری پنجشنبه‌شب در باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس قم برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در بخشی از این اجلاسیه، با تاکید بر اهمیت تبیین زندگی شهدای گرانقدر، بیان کرد: زمان‌شناسی شهدا از ویژگی‌های مهم شهدای دوران جنگ تحمیلی بود.

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ربانی بابیان اینکه جنگ ترکیبی امروز در تاریخ کم‌سابقه است، ادامه داد: جامعه امروز ما بشدت نیازمند زمانه شناسی و تبیین مباحث و مسائل است.

وی یادآور شد: مردم ما برغم‌ تمام مشکلات معیشتی و اقتصادی در حوادث اخیر با معترضان کف خیابان همراه نشدند.

ربانی تاکید کرد: برخی افراد در جنگ ترکیبی و شناختی، قدرت تشخیص خود را از دست می‌دهند و لازم است جهاد تبیین برای روشنگری مورد اهتمام نخبگان جامعه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه موضع‌گیری برخی خواص در حوادث اخیر با دادن آدرس‌های غلط باید موردتوجه مسوولان باشد، اظهار داشت: حوادث اخیر کشور نیز در دست مدیریت است و به‌زودی به خاموشی می‌گراید، مسئله مهم در رابطه‌ها با این قبیل حوادث درس‌آموزی و عبرت گیری است.

حضور پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس، رونمایی از ۱۰ اثر جدید پیرامون شهدای جهاد سازندگی و تجلیل از خانواده شهدا و خاطره گویی دوران دفاع مقدس از بخش‌های دیگر این اجلاسیه بود.

اجلاسیه ۶۰ سنگرساز بی‌سنگر در قم برگزار شد

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا