ورزشی

فینال جذاب و پرماجرای ایتالیا: بفرمایید تماشای آتالانتا – یوونتوس

به گزارش کا 118، آتالانتا و یوونتوس امشب در ورزشگاه المپیکوی رم برای دومین بار در چهار سال گذشته قهرمان جام حذفی ایتالیا را مشخص می‌کنند. این نخستین فینال تیم شهر برگامو بعد از بازی سه سال قبل با بیانکونری است که با گل نیمه دوم فدریکو کیه‌زا به قهرمانی بانوی پیر منجر شد.

آتالانتا تنها یک بار در جام حذفی به قهرمانی رسیده که در سال ۱۹۶۳ بوده، بعد از آن در چهار فینال بازنده بوده‌اند که در دو تای آخر جان پیرو گاسپرینی را روی نیمکت داشته‌اند. امسال برای رسیدن به فینال رم، ساسولو و میلان را از پیش رو برداشتند قبل از اینکه با بازگشت فوق‌العاده خود در نیمه‌نهایی مقابل فیورنتینا فینالیست شوند، آدمولا لوکمن و ماریو پاشالیچ در دقایق ۹۵ و ۹۸ گل زدند.

گاسپرینی را استاد تاکتیک می‌دانند اما معمولاً در برداشتن گام آخر ناکام می‌ماند، حالا او مایل است این برچسب را از خود دور کند و با یک جام دوران فوق‌العاده‌اش را زینت دهد. تیم او هفته بعد در فینال لیگ اروپا با تیم شکست‌ناپذیر بایرلورکوزن روبه‌رو می‌شود. آنها در لیگ اروپا اسپورتینگ لیسبون، لیورپول و مارسی را در میان تیم‌های دیگر شکست داده‌اند.

آتالانتا این هفته ۲ بر یک رم را شکست داد تا شانس خوبی برای قرارگرفتن در رده پنجم و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد. آنها با یک بازی کمتر نسبت به یوونتوس رده چهارمی، چهار امتیاز از این تیم عقب هستند. بازی‌های دو تیم در لیگ این فصل ایتالیا مساوی شده است.

اما یوونتوس هم کمتر از آتالانتا برای رسیدن به قهرمانی زیر فشار نیست. با توجه به استانداردهای این تیم، نبردن هیچ جامی بعد از قهرمانی جام حذفی ایتالیا در سال ۲۰۲۱ با کنار زدن آتالانتا، قابل قبول نیست.

یووه که سال گذشته در فینال جام حذفی به میلان باخت، مدتی است که در کورس قهرمانی لیگ حضور ندارد و تلاش این فصل هم در میانه راه بی‌نتیجه ماند. یوونتوس با پیروزی آتالانتا برابر رم از سهمیه لیگ قهرمانان مطمئن شد و بعد از یک سال به این تورنمنت برمی‌گردد اما فصلی که در ابتدا امیدوارکننده بود، می‌تواند پایانی معمولی داشته باشد. تیم ماسیمیلیانو آلگری پنج بازی آخرش را مساوی کرده؛ از جمله بازی خانگی این هفته برابر تیم سقوط کرده سالرنیتانا و از تیم قهرمان اینتر، ۲۵ امتیاز عقب است. تیمی که در یک مقطع مدعی جدی قهرمانی بود، از ۱۷ بازی آخرش تنها سه برد به دست آورده است. یوونتوس در نیمه نهایی جام حذفی در مجموع دو دیدار ۳ بر ۲ از سد لاتزیو گذشت.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا