فرهنگ و هنر

ماموریت شبکه تهران دوباره تعریف شد

معاون سیما با حضور در شبکه تهران ضمن بازتعریف ماموریت این شبکه، تاکید کرد: شبکه تهران باید با رویکرد شبکه استانی و نیازسنجی و مخاطب شناسی، سبد متنوعی از محصولات رسانه‌ای را در گستره استان تهران ارائه کند.

به گزارش کا 118 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، محسن برمهانی معاون سیما در جمع مدیران شبکه تهران گفت: در دوره تحولی انتظارمان از شبکه پنج تلویزیون کارکرد یک شبکه استانی است که گستره فعالیتش تهران بزرگ و شهرستان‌های استان تهران است.

وی با مرور روند گذشته شبکه پنج و تولیدات فرهنگ ساز آن افزود: خوشبختانه شبکه تهران فراگیری یک شبکه عمومی و ملی را دارد و از این فرصت و نیز ظرفیت جریان سازی کلان‌شهر تهران برای سایر شهرهای بزرگ، باید برای جذب بیشتر و جلب رضایت مخاطبان بهره برد.

برمهانی خطاب به مدیران شبکه تصریح کرد: در قامت یک شبکه استانی در معاونت سیما، باید با رویکرد شبکه استانی و نیازسنجی و مخاطب شناسی، سبد متنوعی از محصولات رسانه ای ارائه کنید.

وی بر حضور موثر مدیران شبکه در جلسات و تصمیمات استانی تاکید کرد و گفت: این امر در راستای تقویت هویت شبکه لازم است و از طرف دیگر تعامل شما با دستگاه‌های خدمتگزار همچون استانداری، شهرداری و… برکات و فواید دارد.

برمهانی هم‌افزایی بین‌شبکه‌ای را جزو راهبردهای دوره جدید رسانه ملی برشمرد و گفت: یکی از این همکاری‌های بین شبکه‌ای به دلیل توجه و انس بیشتر ایرانیان خارج از کشور به پایتخت، می‌تواند با شبکه جهانی جام جم شکل بگیرد که نیازمند طراحی رسانه ای است.

وی ابراز امیدواری کرد سیاستگذاری جدید در راستای بازتعریف ماموریت اصلی شبکه و نیز تقویت برنامه های گفتمانی انقلاب در یک فاصله زمانی مشخص و به طور معنادار روی انتن شبکه تهران نمود پیدا کند.

در این دیدار اشناب، مدیر شبکه پنج سیما به رویکرد استانی و شهروند محور شبکه تهران تاکید کرد و افزود: برنامه هایی نظیر «تهران بیست»، «در شهر»، «در استان»، «شب فیروزه ای»، «شهر امن»، «نوروز در راه است»، «داستان یک شهر»، «جشن رمضان»، «خنده رو»، «قرار بهشت»، «تهرانگرد»، «تهران ۱۴»، «سلام تهران»، «به خانه بر می گردیم»، «گزارش های کوتاه خبرنگاران مردمی» در قالب برنامه ۶۵ ثانیه و… تنها تعداد انگشت شماری از ده ها برنامه این شبکه است که با هدف اطلاع‌رسانی از رویدادهای فرهنگی، هنری، اجتماعی پایتخت و همچنین پیگیری درخواست‌های شهروندان و مردم استان و انعکاس و به تصویر کشیدن اقدامات و تلاش های مسئولان استان و شهر تهران روی آنتن این شبکه می رود.

وی به حضور دائمی و پررنگ شبکه تهران سیما در جلسات متعدد و پرشمار استانی اعم از «شورای تامین استان، ستاد استانی کرونا، قاچاق کالا و ارز، عفاف و حجاب، کارگروه های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، سیاسی، امنیتی، مبارزه با مواد مخدر، خانواده و…» اشاره کرد و افزود: ضمن حضور نمایندگان این شبکه در جلسات متعدد و پرشمار دستگاه های مختلف شهری و استانی، تلاش می کنیم در راستای سیاست‌ها و ضوابط رسانه ملی و همچنین شبکه تهران، تعاملی سازنده و روابط گسترده تری با مسئولان استانی داشته باشیم.

در این دیدار سایر مدیران شبکه تهران ضمن معرفی و تشریح فعالیت‌های گروه‌های برنامه‌ساز، اهداف برنامه های روی آنتن را تبیین و دستاوردهای هر برنامه را نیز یادآور شدند.

معاون سیما ضمن بازدید از گروه های برنامه ساز و بخش های ستادی شبکه تهران به همکاران این شبکه خداقوت گفت.

در این بازدید، کوروش مفاخری رییس مرکز طرح، برنامه و ارزیابی، سید باقر حاجی سید رضی رییس مرکز تولید و فنی، مرتضی طاهری سرپرست مالی و اداری، سعید سلطانی مشاور اجرایی و مدیر دفتر و حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی سیما نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا