کارگری

عامل اصلی اعتراضات کارگری در بوشهر پیمانکاران غیربومی هستند

عامل اصلی اعتراضات کارگری در بوشهر پیمانکاران غیربومی هستند

استاندار بوشهر گفت: پیمانکاران غیربومی عامل اصلی اعتراضات کارگری در مناطق صنعتی استان بوشهر هستند.

به گزارش کا 118، احمد محمدی‌زاده در بخش از سخنان خود در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نفت در عسلویه  که با حضور وزیر نفت برگزار شد، با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی دولت‌ها در گام اول ایجاد امنیت است، اظهار کرد: استانداران و فرمانداران مسئول حفظ امنیت هستند، در اینجا برخی از پیمانکاران اقداماتی را خواسته و ناخواسته انجام می‌دهند که امنیت این منطقه حساس و حیاتی کشور را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: بارها شاهد اعتراضات کارگری در مناطق صنعتی استان بوشهر بوده‌ایم که منشأ آن تخلفات برخی از پیمانکاران که عمدتاً غیربومی هستند، بوده است. در این راستا باید سازوکاری فراهم شود که هر کس در امنیت این منطقه خللی وارد کند در لیست سیاه قرار بگیرد و از این منطقه برای همیشه حذف شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه کار آزادسازی سواحل در این منطقه به خوبی پیش نرفته است، گفت: باید با یک ساز و کار دستور رئیس جمهور و تصمیم نظام در خصوص آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا به تناسب شرایط امنیتی واحدهای صنعتی اجرا شود.

محمدی‌زاده یادآور شد: در حالی که صنعت نفت پالایشگاه شش میلیارد دلاری و پتروشیمی چهار میلیارد دلاری در اینجا می‌سازد چرا باید این صنعت برای خود در این منطقه یک بیمارستان نسازد و ما در استان بوشهر چندین سال برای ساخت یک آب شیرین کن ۲۸ هزار مترمکعبی معطل باشیم.

وی ادامه داد: صنعت نفت باید در حوزه‌های خدماتی مثل آب شیرین کن‌ها و مسائلی که به زندگی شهرک نشینان و مسائل مربوط به همین منطقه است ورود کند.

استاندار بوشهر عنوان کرد: صنایع پایین دستی پتروشیمی باید در جایی باشد که ارزش افزوده و شغل ایجاد کند، بارها حرفش را زدیم اما عمل نکردیم در این خصوص باید سازوکار مشخصی تعیین شود.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا