اقتصاد

شعار ما می‌توانیم به یک فرهنگ سازمانی تبدیل شده است

شعار ما می‌توانیم به یک فرهنگ سازمانی تبدیل شده است

به گزارش کا 118 و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، جلسه ماهیانه شورای معاونین فولاد هرمزگان با حضور مدیرعامل، معاونان و تعدادی از مدیران شرکت برگزار شد.در این جلسه عطاالله معروفخانی در خصوص دستاوردهای تولیدی شرکت فولاد هرمزگان طی سه ماه نخست امسال، بیان کرد: برنامه‌ریزی فولاد هرمزگان در سال 1402 این بوده که در راستای شعار سال مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید»، بخش دوم یعنی رشد تولید را محقق کند. خوشبختانه با تلاش همکاران و تداوم راهبردهای سال گذشته که توانستیم یک رکورد تاریخی برجای بگذاریم، سال 1402 را نیز با دو رکوردشکنی ماهیانه آغاز کردیم. در فروردین ماه با تولید 156 هزار و 237 تن و در اردیبهشت ماه با تولید 156 هزار و 566 تن تختال، فولاد هرمزگان را از ظرفیت اسمی و برنامه‌ها جلو انداختیم.

وی افزود: در خرداد ماه که برای نخستین بار محدودیت‌های تامین برق زودتر از نیمه آن آغاز شدند، باز هم شاهد عملکرد خریده‌کننده از فولاد هرمزگان بودیم؛ به طوری که در این ماه 136 هزار و 333 تن تختال تولید کردیم که این میزان تولید فراتر از ظرفیت اسمی ماهیانه به میزان 125 هزار تن است. به این ترتیب در بهار امسال، فولاد هرمزگان با تولید 449 هزار و 136 تن تختال، ضمن کسب رشد 14.8 درصدی، بالاترین عملکرد تولیدی تاریخ فعالیت خود در سه ماه نخست سال را برجای گذاشت. همچنین بهار امسال در واحد احیا مستقیم توانستیم با تولید 467 هزار و 654 تن آهن اسفنجی، به رشد 4.2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دست یابیم.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به تداوم پروژه‌های بهبود در فولاد هرمزگان و نیز استفاده حداکثری از شرایط موجود، خاطرنشان کرد: پیش از هر چیز باید به تلاش، همدلی و درک صحیح کارکنان و پیمانکاران از اهداف شرکت به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل کسب این موفقیت‌ها نام برد. پس ‌از آن باید اذعان داشته باشیم که حمایت‌های فولاد مبارکه به‌عنوان شرکت مادر در حوزه‌های تامین مواد اولیه و بسیاری جهات در کسب این رکورد به ما کمک کرد.

معروفخانی ادامه داد: از دیگر رکوردهای ثبت شده در بهار می‌توان به ثبت رکورد جدید عیوب گرم تختال از 0.55 درصد در فروردین 1401 به 0.35 درصد در خرداد ماه، کاهش ذوب‌های خارج از رنج آنالیزی سفارش مشتری در سه‌ ماهه نخست سال 1402 نسبت به سه ماه آخر سال 1401، از 0.11 درصد به 0.06 درصد و تولید 99.65 درصدی تختال‌های کیفی بدون عیب سطحی اشاره کرد. همچنین رکوردهایی در زمینه تناژ ذوب، تعداد ذوب تولیدی و ریخته‌گری شده، زمان تخلیه تا تخلیه، زمان توقفات کوره‌های قوس، زمان آماده‌سازی کوره‌های قوس، مصرف نسوز، کاهش عیوب گرم ریخته‌گری و کاهش ذوب‌های خارج از رنج آنالیز شیمیایی ثبت شده است.

رشد 72 درصدی درآمد فروش تختال

وی با اشاره به عملکرد فروش فولاد هرمزگان در بهار، عنوان کرد: در سه ماهه نخست امسال توانستیم 214 هزار و 291 تن تختال را در بازارهای داخلی به فروش برسانیم که این میزان رشد 52 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. همچنین در همین بازه زمانی، با صادرات 224 هزار و 678 تنی تختال در بازارهای بین‌المللی، رشد 35 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت کردیم. در مجموع نیز توانستیم 438 هزار و 969 تن تختال را در بازارهای داخلی و صادراتی به فروش برسانیم که این میزان حاکی از رشد 43 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در خصوص کسب درآمد در بهار مطرح کرد: افزایش درآمد و سودآوری پایدار یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های ما در کنار اجرای طرح‌های توسعه‌ای خواهد بود. در سه ماهه نخست امسال توانستیم با فروش محصول در بازارهای داخلی چهار هزار و 283 میلیارد تومان درآمد کسب کنیم که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 84 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین با کسب درآمد چهار هزار و 337 میلیارد تومانی از فروش محصول در بازارهای صادراتی، رشد 72 درصدی را در درآمد صادراتی نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته تجربه کردیم. در مجموع درآمد فروش بازار داخلی و صادراتی تختال فولادی نیز توانستیم هشت هزار و 620 میلیارد تومان کسب کنیم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 78 درصدی را نشان می‌دهد.

سرعت خوب اجرای طرح‌های توسعه‌ای

معروفخانی با تاکید بر رویکرد توسعه‌گرای فولاد هرمزگان، بیان کرد: طرح افزایش ظرفیت فولادسازی از 1.5 میلیون تن به 3.2 میلیون تن و طرح نورد گرم مهم‌ترین پروژه‌های در دست مطالعه فولاد هرمزگان هستند. ضمن اینکه پروژه‌های افزایش سیلوهای ذخیره‌سازی آهن اسفنجی به ظرفیت 30 هزار تن، واحد شماره 2 گازهای صنعتی به ظرفیت 10 هزار نرمال مترمکعب، احداث مدول سوم آهن‌سازی به ظرفیت 1.7 میلیون تن با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است و پروژه لنس سایدوال نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد. در همین حال سرمایه‌گذاری مشترک ما در پروژه‌ 1.72 میلیون تنی احیا مستقیم ستاره سیمین و تولید محصولات آهک سنگ و فولاد هرمزگان نیز در حال انجام است. مهم‌ترین هدف استراتژیک ما در سال جاری و دو سه سال آینده به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها و تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های صنعتی و تولید فولاد در کشور خواهد بود.

تبدیل شدن فولاد هرمزگان به قطب تولید فولاد کشور

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: امسال نیز همانند سال گذشته به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است که همگام با اهداف هلدینگ فولاد مبارکه که در هر شرایطی حامی فولاد هرمزگان بوده است، تولید یک‌میلیون و 550 هزار تن تختال را محقق کنیم. همچنین طرح‌های توسعه متعددی در دست اقدام داریم که امیدواریم در سال جاری به پیشرفت قابل توجهی در این پروژه‌ها دست‌یابیم. به‌اتفاق سایر همکاران در بخش‌های مختلف شرکت بر این باوریم که فولاد هرمزگان شرکتی پویا و پیشرو است. اکنون شعار «ما می‌توانیم» در همه بخش‌های سازمان نهادینه و به فرهنگ‌سازمانی مبدل شده است. بدون شک در سایه الطاف الهی و با این همت بلند همکاران قادر خواهیم بود بر تمام مشکلات و محدودیت‌ها غلبه کنیم و به بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در جنوب کشور و به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد در کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا