فرهنگ و هنر

آخرین تماس همسر شهید حرم: تیر خوردیم

“مهدی آزادی شیری” برادرزاده‌ شهید “بهادر آزادی شیری” شنبه در گفت‌وگو با کا 118روایتی از شامگاه خونین چهارم آبان حرم شاهچراغ (ع) بیان کرد، واقعه‌ای تلخ که به شهادت عمویش و مجروح شدن شدید زن‌عمویش منجر شد.
برادرزاده شهید آزادی شیری در آغاز این گفت و گو، از خصوصیات این شهید والامقام سخن گفت:‌ عمویم، نمازش را همیشه سروقت می‌خواند و دلدادگی و ارادت خاصی به حضرت شاهچراغ (ع) داشت به طوری که هرگاه به شیراز سفر می‌کرد ابتدا به زیارت حرم احمد بن موسی (ع) مشرف می‌شد.

روایت روز واقعه
مهدی آزادی شیری اظهار کرد: این شهید بزرگوار اهل روستای بهمنی میانجنگل شهرستان فسا بود؛ کارش دامپروری و کشاورزی بود و حدود ۲۰ سال شکسته‌بندی اهالی روستا را با هدف رضایت الهی و به نیت هدیه ثواب و اجر این کار انجام می‌داد و از هر فرصتی برای کمک به مردم استفاده می‌کرد.
وی ادامه داد: عمویم چهارشنبه چهارم آبان‌ماه در سفر به شیراز با همسرش به حرم شاهچراغ(ع) مشرف شده بود که هدف گلوله تروریست مسلح قرار گرفت.

“تیر خوردیم، تیر خوردیم”
برادرزاده شهید بهادر آزادی شیری که ساکن شیراز است، در ادامه به کا 118گفت: ما از آمدن آنها به شیراز خبر نداشتیم. غروب چهارشنبه هنگامی که تازه از محل کار به منزل رفته بودم، همسر شهید با ما تماس گرفت و در حالی که صدایش پریشان بود سراسیمه تکرار می‌کرد “تیر خوردیم، تیر خوردیم”.
وی بیان کرد: ارتباط تلفنی قطع شد و نتوانستیم تماس دوباره برقرار کنیم؛ حتی متوجه نشدیم چه اتفاقی افتاده و آنها کجا هستند.
وی گفت: به بیمارستان‌ها سر زدیم؛ در ابتدا به بیمارستان نمازی مراجعه کردیم و از کارکنان بیمارستان پرس و جو کردیم اما خبری از عمو و زن‌عمویم نبود.

مجروح بی‌ملاقات
برادر زاده شهید بهادر آزادی شیری ادامه داد: از حادثه‌ای که در شاهچراغ(ع) رخ داده بود خبردار شدیم؛ وقتی مطلع شدیم که عمویم در این حمله تروریستی، شهید شده است، متوجه شدیم که همسرش فاطمه جان‌فزاح را به بیمارستان شیراز واقع در میدان ولیعصر منتقل کرده بودند.
شیری گفت: تیر به شکم و پای زن عمویم اصابت کرده و هنوز هم حال وخیمی دارد و سطح هوشیاری‌اش به شدت پایین است؛ متاسفانه حتی ملاقات هم ندارد.
وی عنوان کرد: زن عمویم را ابتدا به بیمارستان شیراز برده بودند؛ از آنجا به نمازی منتقل شد و در حال حاضر هم در بیمارستان شهید رجایی بستری است.

۹ فرزندی که داغدار پدر شدند
شیری یادآور شد: شهید بهادر شیری حدود ۶۰ سال سن و ۹ فرزند داشت؛ پیکر پاک این شهید در زادگاهش روستای بهمنی منطقه میانجگل فسا به خاک سپرده شده است‌؛ خدا از باعث و بانی این اتفاق نگذرد.

به گزارش کا 118، غروب چهارشنبه چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۱، فردی مسلح با حمله به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، زائران این حرم را به رگبار بست. این حمله تروریستی بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۱۳ شهید و ۳۰ مجروح در پی داشته است.
عامل این حمله تروریستی در بیمارستان به هلاکت رسید و عامل دوم این عملیات پس از دستگیری با اعتراف به انجام شدن جنایت در حرم شاهچراغ (ع) از سوی گروه تروریستی داعش گفت: از نگاه این گروه تکفیری، زمان اغتشاشات بهترین موقع برای عملیات در ایران بود و شیراز به عنوان محل انجام عملیات تعیین شد.
پیش از این، وزارت اطلاعات ۱۶ آبان ۱۴۰۱ در دومین اطلاعیه خود پیرامون حادثه تروریستی شاهچراغ با اعلام اینکه تاکنون ۲۶ تروریست تکفیری وابسته به گروه داعش دستگیر شده‌اند، اعلام کرد: تروریست‌های مذکور، در استان های فارس، تهران، البرز، کرمان، قم و خراسان رضوی مورد تعقیب قرار گرفته و دستگیر شده‌اند. تعدادی از آن‌ها نیز در مرزهای شرقی و هنگام فرار از کشور بازداشت شدند.
شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا