فرهنگ و هنر

آینده جهان در دست اخبار آزاد است

به گزارش خبرنگار کا 118، وی که در نشست تخصصی اجلاس اوآنا با عنوان “تغییرات ناشی از همه گیری در چشم انداز رسانه‌ها” سخن می گفت ، افزود: در چنین شرایطی 

درست نیست که برای دسترسی به حقیقت ما مبلغی پرداخت کنیم و باید دسترسی به  اطلاعات نیز آزاد باشد و ما در دوران کرونا دریافتیم که اطلاعات بازار نیست بلکه اطلاعات، حقوق مهم بشر است و باید در اختیار همگان قرار گیرد.

آینده جهان در دست اخبار آزاد است

درس گرفتن از پاندمی کرونا

این فعال رسانه‌ای در ادامه یادآور شد: در دوره کویید ۱۹ مهم ترین اخبار مربوط به علوم بود و ما در آن مقطع متوجه شدیم علم مهم تر از سیاست و واقعیت‌ها مهمتر از ارزیابی‌ها است لذا خبرگزاری ها باید واقعیت را ارائه کنند.

به گفته وی، ما نیاز داریم به درس دیگری از دوره پاندمی کرونا توجه کنیم و آن این‌ است که در اقیانوس خبرها نمی‌شود سانسور کرد و گفت خبر نداشته باشید؛ بنابراین باید همکاری جدیدی را شروع و ادیتور یکدیگر باشیم چون هر کشوری بهتر می‌داند در داخل کشورش چه خبر است و باید تبادل اخبار داشته باشیم.

والچف ادامه داد: با توجه به اینکه پس از سه سال از پاندمی کرونا به صورت حضوری جمع شده‌ایم، متوجه می‌شویم زندگی بشر چقدر اهمیت دارد، چرا که نشست قبلی را به دلیل همه‌گیری کویید ۱۹ از دست دادیم.

رئیس کنگره جهانی خبرگزاری‌ها و مدیر عامل خبرگزاری بتا بلغارستان با تاکید بر اینکه این‌ پاندمی تغییراتی را ایجاد کرد و کووید باعث تعویق نشست‌های حضوری این اجلاس شد، ابراز امیدواری کرد سال بعد هم این اجلاس با حضور اعضا برگزار شود.

ضرورت همکاری خبری در حوزه بالکان و اروپا

والچف با اشاره به وجود پیش تفاهم‌نامه هایی در زمینه رسانه‌ای گفت: پیشنهاد من این است که یک همکاری‌هایی را در حوزه بالکان و اروپا از طریق سایت مادر ایجاد و اخبار خود را تبادل کنیم و این یکی از راه‌های درک‌ یکدیگر است.

رئیس کنگره جهانی خبرگزاری‌ها و مدیر عامل خبرگزاری بتا بلغارستان افزود : جهانی شدن فقط روی اخبار فاجعه بار کشورها تمرکز می‌کند و ما نیز باید روایت خود را تغییر دهیم.

وی در پایان تاکید کرد: این ملاقات‌های نزدیک بسیار مهم است و ایرانی‌ها بسیار مهمان‌نواز هستند، طوری که اگر رقابتی در این زمینه شود، ایرانی‌ها پیروز می‌شوند.

در حال حاضر ۴۳ خبرگزاری از ۳۵ کشور قاره آسیا و اقیانوسیه در این سازمان عضویت دارند و جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که سه خبرگزاری آن شامل کا 118، فارس و مهر در اوآنا عضو هستند.

آینده جهان در دست اخبار آزاد است

«اوآنا» (OANA) نام اختصاری و مخفف The Organization of Asia-Pacific News Agencies است که در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۶۱ (۱ دی ۱۳۴۰) با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تاسیس شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا