فرهنگ و هنر

اجرای دقیق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد

به گزارش کا 118از بنیاد شهید و امور ایثارگران، رضا رحیمی‌نسب در جمع ایثارگران صنعت آبفای مازندران ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای والامقام دیار علویان بر ضرورت استفاده مدیران دستگاه‌ها از مشاوران قوی در امور ایثارگران تأکید و گفت: مطالعه و اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی براساس قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از سوی دستگاه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بر لزوم توجه به شرح وظایف استخدامی و رفع نیازمندی‌های جامعه ایثارگران، جدی گرفتن طرح سپاس، مشارکت و همکاری در جهت ساماندهی گلزار شهدا و اعمال یک درصد اعتبار دستگاه‌ها در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد.

ایثارگران روحیه خدمتگزاری را در دستگاه‌ها به منصه ظهور گذاشتند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه ما وظیفه نظارت و پیگیری موارد مرتبط با جامعه ایثارگری را داریم، بیان کرد: ایثارگران توانمندی و روحیه خدمتگزاری را در دستگاه‌ها به منصه ظهور گذاشتند.

سعید کهن‌سال با توجه به روحیه بالای ایثارگران در تمامی عرصه‌ها، اذعان داشت: امروز مشکل دشمنان با فرهنگ ایثار و شهادت و اعتقادات ما است، دشمن فرمایشات رهبری معظم انقلاب را به گوش رئیس‌جهور آمریکا می‌رساند و این نشان از جنگ علیه باطل دارد که توجه به ایثارگران راه درست مبارزه است.

وی اعلام کرد: ایثارگران حاضر در صنعت آبفای مازندران که کار صادقانه و دلی ارائه می‌دهند، برخی‌ها تبدیل وضعیت شدند؛ در بخش برق‌رسانی به گلزار شهدا طبق قانون عمل شد که قابل تقدیر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از ساماندهی یک گلزار دو مزاری توسط شرکت برق منطقه‌ای مازندران خبر داد و گفت: اگر ما در بنیاد با انگیزه و پای کار باشیم نتیجه خوب است، با ۱۲۲۸ تیم در یک روز توانستیم طرح سپاس را اجرا کنیم، مشکلات را شنیدیم و برای احصای آن در کارگروه در حال تلاش هستیم.

کهن‌سال با بیان اینکه تازگی شهید و شهادت را به وضوح می‌توان در منزل شهدا دید، ادامه داد: ۲۶ درصد از ۲۹۹۶ مزار شهدا هنوز ساماندهی نشد، در این راستا برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم ساماندهی را از محل تملک دارایی‌ها که امسال با افزایش ۵ برابری همراه بود و همچنین تخصیص ۶ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور به مازندران اجرایی کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اضافه کرد: بحث خدمات‌رسانی آب و برق به مزار شهدا مطرح است که خوشبختانه شاهد همراهی مدیران هستیم، قرار شد مکان‌هایی که تاکنون برق‌رسانی نشد تجهیز شود؛ ما در مازندران ۷ هزار و ۳۱۶ نفر از جامعه ایثارگری جویای داریم، نگاه ما در حوزه کارآفرینی با هدف ایجاد اشتغال پایدار است، در این راستا درخواست ما این است عمل به ماده ۲۱ قانون و جذب تعدادی از این افراد به شرکت توزیع برق منطقه‌ای مازندران با معرفی بنیاد صورت گیرد.

کهن‌سال از برنامه ریزی برای پایگاه‌سازی ایثارگری در دستگاه‌های اجرایی برای دریافت تاریخ شفاهی ایثارگران خبر داد و خواستار همکاری صنعت آبفای مازندران در این خصوص شد و گفت: نگاه ما به جامعه معزز ایثارگری رویکرد انقلابی، جهادی و اعتقادی است، امروز تأثیرپذیری این فرهنگ را در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا