کارگری

اجرای ماده ۹۶ تامین اجتماعی خواسته کارگران بازنشسته است

اجرای ماده ۹۶ تامین اجتماعی خواسته کارگران بازنشسته است

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان رشت گفت: اجرای عدالت در مورد توزیع درآمد، یک اصل پذیرفته شده است، این اصل باید در مورد همه بازنشستگان و مستمری بگیران رعایت شود.

به گزارش کا 118، حسن ایزدی در جلسه هیات اجرایی خانه کارگر درخصوص اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی برای حداقل بگیران گفت: به موجب ماده ۹۶ قانون سازمان تامین اجتماعی، سازمان مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد، باتوجه به افزایش هزینه زندگی افزایش دهد.

او گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی قشر محجوب و مظلومی هستند که خواسته آن‌ها اجرای مر قانون و اجرای مطالبه به حق‌شان در خصوص حقوق و دستمزد است.

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان در ادامه با بیان اینکه بازنشستگان همواره پایبند نظام و ولایت فقیه هستند و خط قرمز آن‌ها حمایت از رهبری و اندیشه‌های ایشان است، گفت: راه بازنشستگان از راه افراد سودجو که قصد سوءاستفاده و ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی را دارند، جداست.

وی افزود: بازنشستگان طبق وظیفه تشکیلاتی و صنفی خود در کمال متانت و در نظر گرفتن مصلحت‌های نظام خواهان احقاق حقوق به حق خود هستیم لذا راه ما از براندازانی که به قصد اقدام علیه امنیت کشور به کف خیابان‌ها آمده‌اند کاملا مجزاست.

ایزدی در ادامه از دولت و مسّئولان وزارت تعاون کارور فاه اجتماعی خواست نسبت به مصوبه‌ای که ماه‌ها از تصویب آن می‌گذرد اقدام کنند تا سفره بازنشستگان مظلوم خالی‌تر از این نباشد.

در ادامه ابراهیم یوسف زاده (رییس کانون بازنشستگان شهرستان رشت) نیز اظهار داشت: ما خواستار اجرای مصوبه شورای عالی کار و هییت امنای تامین اجتماعی هستیم، خواسته ما از سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این هست که پس از گذشت پنج ماه از تصویب این مصوبه نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

وی درادامه افزود: دولت و مسئولان تامین اجتماعی باید با بازنشستگان حرف بزند و صدای آن‌ها را بشنوند.

وی در خاتمه سخنان خود افزود: ما از وزارت کار عاجزانه خواستاریم تا هر چه زودتر نسبت به اجرای مصوبه شورای عالی کار و تامین اجتماعی اقدام کنند تا این مسئله بیش از این باعث سوءاستفاده دشمنان انقلاب نشود.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا