کارگری

احتمال بیکاری ۴۰ کارگر «داروگر تهران»

احتمال بیکاری ۴۰ کارگر «داروگر تهران»

منابع کارگری در شرکت داروگر تهران از ممانعت کارفرمای این واحد از ورود ۴۰ نفر از کارگران قراردادی به محل کارشان خبر می‌دهند.

منابع کارگری با اعلام این خبر به کا 118 گفتند: از صبح شنبه (نهم مهر ماه) تعدادی از کارگران شاغل در کارخانه «داروگر» اجازه ورود به محل کارشان را پیدا نکردند. گرچه هنوز قطعیتی در تعدیل این کارگران وجود ندارد.

بر پایه این اظهارات این کارگران، از قرار معلوم نزدیک به ۷ نفر از کارگران روز شنبه و ۳۵ نفر دیگر روز یکشنبه (دهم مهر ماه) از حضور در محل کار همیشگی خود منع شده‌اند که در نهایت از مجموع 42 نفر، دو کارگر به کار بازگشته‌اند. این کارگران بین ۱۰ تا ۲۹ سال سابقه کار دارند.

آنها در ادامه درباره  وضعیت فعالیت محل کار خود گفتند: فعالیت کارخانه از ابتدای سال جاری تا یک ماه پیش به دلیل تامین نشدن مواد اولیه، علارغم حضور مستمر کارگران محدود بود و در حال حاضر مدت کوتاهی است دو خط تولید شامپو و مایع ظرفشویی کارخانه راه‌اندازی شده است.

طبق اظهارت کارگران؛ این کارگران به دلیل داشتن شرایط سنی و سابقه‌ای نزدیک به بازنشستگی خواهان بازگشت به کار قبلی خود هستند اما شنیده شده کارفرما برای برخی از آنها معرفی‌نامه دریافت مقرری بیمه بیکاری صادر کرده است.

کارگران مدعی‌ شدند، به دلیل پرداخت نشدن چندین ماه از حق بیمه، این نگرانی وجود دارد که در صورت حتمی شدن تعدیل همکارانمان به آنها مقرری بیمه بیکاری تعلق نگیرد.

به نقل از کارگران داروگر تهران گفته می‌شود؛ با استمرار شرایط پیش آمده در پایان هر ماه عده‌ای از آن‌ها تعدیل می‌شوند یا به صورت داوطلبانه بدون تسویه حساب محل کار خود را ترک می‌کنند.

کارگران داروگر افزودند: هم اکنون در این کارخانه حدود ۱۰۰ کارگر به فعالیت روزانه خود ادامه می‌دهند.

تماس خبرنگار کا 118 با عباس کشاورز (مدیر داخلی کارخانه داروگر تهران) تا لحظه ارسال خبر بی نتیجه باقی مانده است.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا