فرهنگ و هنر

ارشاد کردستان ۶۰۰ میلیون ریال کتاب به مراکز آموزشی اهدا کرد

به گزارش کا 118، شب‌بو بخشا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: این تعداد کتاب به تناسب نیاز و جمعیت و در راستای تمرکززدایی و عدالت فرهنگی، در بین مدارس و مراکز آموزشی ۹ شهرستان استان توزیع شده است.

وی همچنین به اهدای کتاب به دانش‌آموزان مدارس روستایی اشاره کرد و گفت: در اولین روز هفته کتاب که با عنوان کتاب، دانش آموز و آینده نامگذاری شده است، ۲۰۰ جلد کتاب به دانش‌آموزان مدرسه روستای قالوجه از توابع بخش کرفتوی شهرستان دیواندره اهدا شد.

کارشناس کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ایام هفته کتاب به روستاهای دیگر این شهرستان نیز کتب اهدا خواهد شد تا روستاییان از امکانات فرهنگی از جمله کتاب بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: واحد کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت مداوم با کتاب‌های چاپ جدید مجهز می‌شود و این کتاب‌ها با هدف تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی سطح استان به ویژه کتابخانه‌های مدارس و مراکز آموزشی و کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اهدا می‌شود.

بخشا به نحوه اهدای کتاب به مراکز و موسسات فرهنگی و هنری استان اشاره کرد و گفت: در طول سال درخواست‌های متنوعی از سوی موسسات و مراکز آموزشی بخش خصوصی به این اداره کل ارسال می‌شود اما مبنای اصلی ما برای اهدای کتاب به این مراکز آموزشی استفاده عموم مردم از کتاب‌های اهدایی است.

کارشناس کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به برنامه‌های سی اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان بیان کرد: معرفی تازه‌های نشر استان کردستان که امسال با رشد خوبی نسبت به سال قبل برخوردار بود از جمله برنامه های حوزه کتاب در استان است.

سی امین  دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از ۲۱ تا ۲۷ آبان و با عنوان “ما همانیم که کتاب می‌خوانیم” نامگذاری شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا