فرهنگ و هنر

استاندار کرمانشاه: ملت ایران قدردان خون شهدا هستند

به گزارش روز پنجشنبه کا 118از روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ «بهمن امیری‌مقدم» در مراسم تجلیل از بازنشستگان ارتش در غرب کشور افزود: شهدا و ایثارگران الگویی ماندگار برای جوانان ما هستند و باید این الگوها را هرچه بهتر و بیشتر از طریق رسانه ها به نسل جوان معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: بخشی از جانبازان گرانقدر حدود ۴۰ سال است که تنها سقف را نگاه می کنند اما همچنان بر عهد خود هستند و با یک ایمان قوی پشت نظام و اسلام ایستاده اند.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: دلاورمردان نظامی ما مقر نیروهای خارجی که در این اغتشاشات علیه کشور اقدام و خیانت کرده اند را با موشک ویران کرده اند و این نشان اقتدار ایران اسلامی در برابر کسانی است که امنیت کشور را به خطر بیاندازند.

کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۷۶ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا