فرهنگ و هنر

اقامه متمرکز نماز ظهر عاشورا در شهرهای گلستان

کا 118/گلستان معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به ضرورت درک پیام عاشورا، تاکید کرد: نماز ظهر عاشورا در اول وقت شرعی در شهرستانهای مختلف استان به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

 حجت الاسلام رضا دیلمی امشب و در حاشیه حضور در دسته های عزاداری و سوگواری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه عاشورا و محرم رمز جاودانگی اسلام ناب است، اظهار کرد: فرهنگ عاشورا، تمدن ساز و تحول آفرین و موجب پویایی و بالندگی در متن جامعه می شود که بی شک این فرهنگ باید در تمامی عرصه ها نهادینه و جاودانه شود.

 وی با بیان اینکه قیام سیدالشهدا علیه السلام قیامی است که درس های فراوانی برای تمام بشریت دارد، افزود:  روح استکبار ستیزی، مجاهدت، ایثار، ازخودگذشتگی،  حماسه، ولایتمداری، ایستادگی، مقاومت و شهادت طلبی از مولفه های قیام سیدالشهدا علیه السلام است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با تاکید بر اینکه بسط فرهنگ عاشورایی یکی از مهمترین مولفه های تحقق تمدن نوین حضرت ولی عصر (عجل الله فرجه) و رمز حیات و بالندگی انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: همه عالم می دانند که انقلاب اسلامی و مکتبی ما ریشه در مکتب عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام دارد.

دیلمی  از  فعالیت یک هزار و ۶۰۰  هیئت مذهبی، ۳۵۰ مرکز قرآنی و ۸۰ کانون فرهنگی و تبلیغی در استان گلستان خبر داد و گفت: حدود ۸۰۰ مبلغ و مبلغه دینی در راستای بسط فرهنگ عاشورایی در ایام محرم در سطح استان گلستان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه دسته روی عاشورای حسینی توسط تشکل های دینی و هیئات مذهبی در شهرها و روستاهای استان همچون هر سال برگزار خواهد شد، اضافه کرد: نماز ظهر عاشورا به همت هیئات مذهبی با راهبری شبکه تبلیغی در سراسر استان به صورت متمرکز  برگزار می شود.

به گزارش کا 118، بر اساس آداب و رسوم گلستانی ها، فردا از ابتدای صبح دسته های عزاداری با نوحه خوانی و زنجیرزنی وارد خیابان‌های شهرهای مختلف شده و با حضور در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه ضمن سوگواری با آرمانهای سید الشهدا علیه السلام تجدید بیعت می کنند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا