فرهنگ و هنر

امام جمعه کرمانشاه: شهدای سرافراز سرمایه‌های نظام هستند

به گزارش روز سه‌شنبه کا 118؛ آیت الله «مصطفی علما» در دیدار با خانواده های شهدای سرافراز، شهید «فرض الله رحیمی» و شهید «شهروز سوری» از شهدا به عنوان استوانه های مستحکم تقوا و ایثار نظام یاد کرد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: شهدای عزیز ایران اسلامی، نه تنها ایران بلکه جهان اسلام را نگه داشتند، زیرا آن بزرگان سرمایه های ارزشمند نظام می باشند.

وی با تقدیر و تجلیلی از خانواده های شهدا افزود: خانواده های معظم شهدا عزیز هستند و احترام ذاتی بین آحاد مردم دارند، لذا مسوولان وظیفه دارند موجبات تکریم و رضایت خانواده های معظم شهدا را فراهم نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه شهدا به گردن همه ما حق دارند، همه ما مدیون خون شهدا هستیم، گفت: اگر امروز در دنیا حرف و سخن داریم و مرکز ثقل منطقه می باشیم به برکت خون شهدا می باشد.

وی همچنین اذعان داشت: شهدا مایه اقتدار و عظمت اسلام و مسلمین هستند و به برکت خون آنها درخت انقلاب اسلامی روز به روز تنومند و قویتر می‌شود.

آیت الله علما تأکید کرد: شهدای بزرگوار ولی نعمت ما هستند و اگر ابر قدرت منطقه هستیم به برکت خون شهداست، زیرا آن بزرگان از جان خود گذشتند تا به ایران اعتبار و آبروز ببخشند.

امام جمعه کرمانشاه: شهدای سرافراز سرمایه‌های نظام هستند

کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۷۶ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا