کارگری

انتقاد نمایندگان مجلس از تعلل دولت در تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان و رتبه‌بندی معلمان

انتقاد نمایندگان مجلس از تعلل دولت در تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان و رتبه‌بندی معلمان

نماینده مردم گنبد کاووس گفت: کاش قبل از جراحی معده خالی معلمان و کارمندان، بودجه‌های اضافی ادارات و نهادهای غیرضروری و نجومی بگیران را اصلاح می‌کردید.

به گزارش کا 118، دو تن از نمایندگان مجلس امروز در صحن علنی ضمن تذکر شفاهی به دولت در زمینه‌عدم تعیین تکلیف بازنشستگان و معلمان در زمینه همسان‌سازی و افزایش حقوق، از تعلل قوه مجریه انتقاد کردند. 

امان‌قلیچ شادمهر (نماینده مردم گنبد کاووس) در تذکر شفاهی، گفت: دولتمردان و مسئولان سازمان برنامه و بودجه چرا بعد از گذشت ۵ ماه از سال نسبت به صدور همسان‌سازی بازنشستگان کشوری که مجلس محترم ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای سال ۱۴۰۱ تصویب کرده بود اقدامی نمی‌کنند آیا این عدالت است؟ 

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس افزود: چرا در این شرایط وحشتناک و بی‌سابقه تورم دولت اینچنین با بازنشستگان کشوری به خصوص فرهنگیان برخورد می‌کند، هر زمان صحبت از افزایش حقوق معلمان و بازنشستگان و زمان پرداخت معوقات این قشر عزیز می‌شود صحبت از تورم می‌شود. 

وی بیان کرد: چرا با وجود صدها ساعت کار تبلیغاتی، بررسی‌های دقیق تخصصی در خصوص همسان‌سازی و رتبه‌بندی هنوز هم معطل گذاشتید؟ معلمان و بازنشستگان چه هیزم‌تری فروختند؟ چرا معوقات معلمان و بازنشستگان و پاداش بازنشستگی نزدیک به یکسال است را پراخت نمی‌کنید؟ 

شادمهر خطاب به دولت، عنوان کرد: کاش قبل از جراحی معده خالی معلمان و کارمندان، بودجه‌های اضافی ادارات و نهادهای غیرضروری و نجومی بگیران را اصلاح می‌کردید. 

همچنین مجتبی ذوالنوری (نماینده مردم قم) نیز در تذکر شفاهی به دولت در صحن علنی پیرامون مسئله همسان‌سازی و رتبه‌بندی حقوقی معلمان و افزایش حقوق بازنشستگان گفت: اگر پای حرف تک تک نمایندگان مجلس بنشینید، شاهد خواهید بود که به دلیل مشکلات اقتصادی دچار عذاب وجدان درباره جایگاهشان در مجلس هستند. امروز طرح رتبه‌بندی معلمان نیمه کاره است و پنج ماه از سال گذشته و هنوز از تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان مشخص نشده و در این میان مجلس نیز آن نقشی که باید داشته باشد، در حل این مشکلات جامعه دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا