فرهنگ و هنر

اهدای بیش از هزار جلد کتاب برای راه‌اندازی کتابخانه‌ روستایی در کردستان

به گزارش کا 118، یاسین شریعتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و به همت مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان کردستان، کتاب‌های جمع آوری شده در پویش “لاوان و کتاب” برای تجهیز و راه‌اندازی پنج کتابخانه روستایی در شهرستان‌های سنندج، سقز و دیواندره توزیع می‌شود.

وی افزود: فضاهای مورد نیاز برای راه اندازی کتابخانه از سوی دهیاری‌ها و یا مدارس تامین می شود و این مکان ها به همت انجمن خیرین اندیشه ساز کردستان به قفسه کتاب، میز و صندلی تجهیز خواهد شد.

رییس مجمع جوانان کردستان، به کمبود فضاهای آموزشی و کتابخانه‌ای در استان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی و تجهیز آن‌ها، از مهمترین مولفه‌ها در حوزه توسعه روستایی است.

وی در ادامه اضافه کرد: شیوع کرونا و ترویج آموزش دیجیتال، سبب دوری دانش‌آموزان از کتاب شد و ضروری است با ایجاد دسترسی سریع آنان بویژه در مناطق روستایی به کتابخانه، این خلاء تا حدودی جبران شود.

شریعتی با اشاره به انجام نیازسنجی در زمینه کتاب‌های درخواستی برای دانش آموزان، اظهار داشت: در این پویش رمان، داستان، کتاب‌های کمک درسی، کتاب‌های انگیزشی، تاریخی و شعر جمع‌آوری شده است.

سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی از ۲۱ تا ۲۷ آبان و با عنوان “ما همانیم که کتاب می‌خوانیم” نامگذاری شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا