فرهنگ و هنر

اگر دولتمردان مانند مردم زندگی کنند، آستانه تحمل مردم بیشتر خواهد شد

کا 118/همدان مشاور رئیس جمهور گفت: دولت‌ها در معرض نقد و تحلیل مردم‌ بوده و مردم ناظر فعال در اعمال دولت ها و دولتمردان هستند، اگر دولتمردان مانند مردم زندگی کنند و با همان‌مشکلات که مردم دست پنجه نرم می کنند، دست پنجه نرم کنند مردم در شرایط موجود قطعا آستانه تحملشان بیشتر خواهد شد.

سعید محمد سه شنبه ۸ شهریورماه در یادواره شهدای کارمند و مراسم گرامیداشت شهدای عملیات قراویز اسدآباد که در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی این‌ شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اگر کسی از پست و مقامی که به وی محول شده سوءاستفاده کند، به شهدا خیانت کرده است. هر کجا که برای این انقلاب بزرگ تهدید ایجاد شد با خون، شهادت و فرهنگ ناب حسینی لطف خدا  بحران ها را از سر ملت برطرف کرد.

وی با بیان اینکه راه انقلاب ما راه انبیاء و اولیاء و پیامبر بوده و همه به دنبال ایجاد یک حکمرانی الهی در زمین بودند، تصریح کرد: هرگاه اولیاء الهی در هر جا قد علم کردند که حرف خدا را در  هر سرزمینی پایه‌ریزی کنند، عده ای از اشرار ایستادگی کرده و دو جبهه حق و باطل ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) هم به دنبال ایجاد حکومت اسلامی بود و کسانی که نفع آنها در دنیاطلبی بود نمی‌خواستند  بساط ظلم برچیده شود و در برابر اسلام ناب محمدی مقاومت می‌کردند، افزود: اسلام ناب با اسلامی که امروز برخی سردمداران به نام اسلام قالب می‌کنند و سود و منفعت خود و خاندان خودشان در آن است، فرق دارد.

محمد ادامه داد: شهدا هر یک دارای هزار آرزو بودند اما برای اینکه حق و راه امام راحل تثبیت شود آرزوهای خود را کنار زده و و جان خود را در طبق اخلاص گداشته جان خود را با خدا معامله کردند.

وی بیان کرد: وقتی دشمن به دنبال تغییر خاورمیانه بود و برنامه ریزی آنها بر آن هدفگذاری شده بود که کشور ما دچار بحران و تجزیه شود، از کشورهای اطراف شروع کردن  و تا پشت مرزهای کشور آمدند اما پیروان راستین خط امام راحل و مقام معظم رهبری وضعیت را تغییر دادند و این جنگ را پشت مرزهای دشمن هدایت کردند و شاهد بودیم چگونه دشمنان در سرزمین‌خود منکوب شدند.

محمد با بیان اینکه ما وارث پرچم اسلام ناب محمدی هستیم‌ و بار بزرگی بردوش داریم و باید کاری کنیم‌ مدیون خون شهدا نباشیم، یادآور شد: دولت‌ها در معرض نقد و تحلیل مردم‌ بوده و مردم ناظر فعال در اعمال دولت ها و دولتمردان هستند، اگر کسی از این‌پست و مقام‌سوء استفاده کند به شهدا خیانت کرده است .

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر الگوگیری دولتمردان از شهید رجایی خاطرنشان کرد: امروز مبنای دولت سیزدهم دولت مردمی و انقلابی و شنیدن مشکلات مردم و حضور در بین مردم است. اگر دولتمردان مانند مردم زندگی کنند و با همان‌مشکلات که مردم دست پنجه نرم می کنند، دست پنجه نرم کنند مردم در شرایط موجود قطعا آستانه تحملشان بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولتمرد اگر برای خود و خانواده دنبال رانت و خواسته ویژه باشد، گناه نابخشوندنی بوده و بدهکار خون شهدا خواهد بود، خاطرنشان کرد: در دوره های قبل در این باره مشکلاتی بود اما دولت سیزدهم اهتمام دارد چارچوب و قواعد را که از اسلام ناب بر می‌آید پیاده کند و پیگیری دولت برای حل مشکلات ستودنی است.

محمد با تاکید بر اینکه خود را خدمتگزار مردم می‌دانیم‌ و از جزئیات مشکلات مردم‌که دست به گریبان هستند، اطلاع داریم، تصریح کرد: کمبود اعتبارات و تحریم ها، تعداد زیاد پروژه های بر زمین مانده و منابع مالی اندک از جمله مشکلات بوده که اگر تحمل کنیم قطعا از این  گردنه مشکلات هم پیروزمندانه گذر خواهیم کرد.

به گزارش کا 118، ۱۱شهریورماه سال ۶۰ تعداد ۶۲ شهید در سرپل ذهاب در عملیات منطقه قراویز به شهادت رسیدند، از این تعداد ۱۳شهید به فرماندهی سردار علیرضا خزائی مربوط به شهرستان اسدآباد بوده که پس از ۱۱ ماه از شهادت به موطن خود بازگردانده شدند. شهرستان اسدآباد دارای ۲۳ شهید کارمند است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا