فرهنگ و هنر

بازتاب اجلاس اوآنا در شبکه های اجتماعی عربی

به گزارش کا 118، بیشتر کشورهای عربی منطقه عضو اوآنا هستند و برگزاری این دوره از اجلاس، بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی عربی داشت و خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای عرب در صفحات خود در توییتر به پوشش این رویداد پرداختند.

صفحه خبرگزای رسمی سوریه در چندین توییت، با پوشش خبری این رویداد رسانه ای در این خصوص نوشت: در این اجلاس تاکید شد رسانه ها نباید به منبع تهدیدی برای استقلال و حاکمیت کشورها تبدیل شوند.

بازتاب اجلاس اوآنا در شبکه های اجتماعی عربی

صفحه تویتری سیریا تایمز نیز چندین توییت در خصوص این اجلاس و دیدارهای مدیران رسانه های منطقه با مقام های ایرانی از جمله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه منتشر کرد.

خبرگزاری رسمی عمان هم در توییت هایی با اشاره به مشارکت این کشور در این اجلاس نوشت: در حاشیه این اجلاس، مدیران و سردبیران اوآنا با رئیس جمهوری ایران دیدار و گفت و گو کردند.

بازتاب اجلاس اوآنا در شبکه های اجتماعی عربی

روزنامه دولتی “عمان” و صفحه نبض عمان نیز چند توییت در این خصوص منتشر کرده و نوشتند، خبرگزاری رسمی عمان به نمایندگی از وزارت اطلاع رسانی در این اجلاس که در تهران برگزار شد، شرکت کرد.

روزنامه العربی نیز از جمله صفحات عربی است که به پوشش خبری این رویداد رسانه ای در صفحه خود پرداخت و نوشت، مدیران رسانه های آسیایی در حاشیه این اجلاس، با رئیس جمهوری ایران نیز دیدار کردند.

خبرگزاری باختر افغانستان نیز در صفحه عربی خود در چند توییت ضمن اشاره به حضور عبدالواحد ریان رئیس این خبرگزاری در اجلاس اوانا و با انتشار عکس هایی از حضور وی و مصاحبه با خبرنگاران نوشت: ریان در حاشیه این اجلاس که در تهران برگزار شد، همراه با مدیران خبری رسانه های خارجی از سازمان انرزی اتمی ایران بازدید کرد و دیدارهای جداگانه ای با مدیران خبرگزاری های منطقه داشت و با آن ها در خصوص راه های تقویت روابط رسانه ای گفت و گو کرد.

بازتاب اجلاس اوآنا در شبکه های اجتماعی عربی

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز در صفحه عربی خود چندین توییت در این خصوص منتشر کرد و نوشت، این خبرگزاری به دلیل پوشش مناسب اخبار مربوط به محیط زیست جایزه ای از اوانا دریافت کرد.

علاوه بر این رسانه ها، شبکه خبری المیادین و خبرگزاری های مطرح عربی، شخصیت های رسانه ای در جهان عرب از جمله حازم کلاس، سعید الجهوری، ناصر الحارثی، محمود الحسن المنصوری نیز توجه ویژه ای به اجلاس اوآنا در تهران نشان داده و توییت هایی در این خصوص منتشر کردند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا