فرهنگ و هنر

بخش خصوصی برای ساخت مجتمع‌های سینمایی در بوشهر حمایت می‌شود

به گزارش خبرنگار کا 118، احمد محمدی‌زاده روز چهارشنبه در نشست با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: نگاه استانداری به حضور بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی بویژه مجتمع‌های سینمایی مثبت است و از آنها حمایت می‌شود.

وی یادآور شد: بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌ها به محاسبه نفع خود می‌پردازد و در صورتی که از سودآوری این اقدام اطمینان نداشته باشد، سرمایه‌گذاری نمی‌کند، بنابراین باید از این بخش با اعطای زمین و تسهیلات حمایت و شرایطی فراهم کرد تا زمینه برای ورود سرمایه‌ها به این بخش مهیا شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه اکنون بساری از سالن‌های سینما در استان بوشهر از مدار بهره‌برداری خارج شده است، پیشنهاد کرد: این استان ظرفیت خوبی در سالن‌های پلاتو و آمفی‌تئاتر با ظرفیت‌های ۵۰۰ نفری دارد که می‌توان برای پخش فیلم از آنها استفاده کرد.

وی اذعان کرد: استان بوشهر در زمان حاضر از نظر زیرساخت‌های فرهنگی وضعت مناسبی ندارد و در بهره‌برداری از زیر ساخت‌ها نیز با ضعف‌هایی روبرو است که بخشی از این آسیب‌ها اقتضای مدیریت دولتی در بخش فرهنگ است.

ضرورت توجه به زیرساخت‌ها و تعامل‌های فرهنگی در استان بوشهر    

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت های اقتصادی این استان در بخش نفت، گاز و پتروشیمی و حضور حجم عظیمی از نیروی کار ( ۸۰ هزار نفر ) در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از سراسر کشور با فرهنگ‌های مختلف اظهارکرد: این ظرفیت ها این استان را به ایران کوچکی تبدیل کرده و جایگاه ممتازی در بعد فرهنگی به آن بخشیده است.

محمدی زاده ادامه داد: همچنین استان بوشهر تعامل های بالای فرهنگی با پنج کشور کویت، عربستان، بحرین، قطر، امارات متحده عربی دارد، طوریکه اکنون حدود ۲ هزار شناور از این استان به طور مداوم از بوشهر به این کشورها تردد دارند، برخی از مردم بوشهر در این کشورها ساکن شده یا پذیرای تبعه‌های این کشورها هستیم که باعث تاثیرگذاری و تاثیر پذیری فرهنگی در این زمینه شده است.

وی یادآورشد: در گذشته نیز تعامل فرهنگی با استعمارگران سبب تاثیر و تاثرهای فرهنگی مردم این منطقه با آنها شده است.

محمدی‌زاده گفت: به همین دلیل توجه به مسائل فرهنگی و توسعه زیرساخت ها در این بخش در استان بوشهر باید با دقت مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.

اقدامات فرهنگی در کنترل بحران ها موثر است

استاندار بوشهر با اشاره به اغتشاش‌های مهرماه امسال در کشور، گفت: اقدمات فرهنگی اثرگذاری خوبی در کنترل این آشوب ها داشته است و اگر برگزاری مراسم‌ دینی و مذهبی و مشارکت بالای مردم در آنها نبود شاید آسیب‌ها جدی‌تر از این می‌شد.

وی اظهار کرد: امروز با دشمنان خبیثی مواجه هستیم که به رغم تقدس همه مکان‌های مذهبی، جنایت حرم مطهر شاهچراغ را رقم زدند.

محمدی‌زاده ادامه داد: این جنایتکار با هدف کشتار گسترده نمازگزاران صحن وارد حرم شاهچراغ شد اما هنگامی که درها بسته شد وارد حرم شده و کودکان  را در مقابل والدین و مادران را در برابر نگاه کودکانشان به گلوله بست.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا