فرهنگ و هنر

برنامه‌های سی امین هفته کتاب کردستان اعلام شد

به گزارش کا 118، عیسی فلاحی روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی سی امین دوره هفته کتاب کردستان معرفی برگزیدگان سومین جایزه کتاب سال کردستان، اجرای مردمی تبادل کتاب، پویش جمع‌آوری کتاب در سطح مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری قصه‌گویی در مدارس، مسابقه کتابخوانی و جشن امضای نویسندگان بومی را از جمله برنامه‌های این اداره کل در هفته کتاب اعلام کرد.

وی گفت: افتتاح کتاب اتوبوس شهرک ننله، رونمایی از کتب شاخص نویسندگان، اهدای کتاب به مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها و سخنرانی کارشناسان خبره کتاب در خطبه های نماز جمعه شهر سنندج از دیگر برنامه های این هفته است.

وی افزود: هفته کتاب و انتخاب سنندج به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران فرصت مناسبی است تا برنامه‌ها و فعالیت‌های ترویجی فرهنگ کتاب و کتابخوانی مجدداً مرور شده و برنامه‌های خلاقانه‌ای در این راستا تدارک دیده شود.

فلاحی با اشاره به شعار هفته کتاب امسال مبنی بر “ما همانیم که می‌خوانیم” افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که برنامه های برگزار شده در این هفته به نتیجه مهم تشویق به مطالعه منجر شود.

مرادی، مدیر مسوول پایگاه خبری تخصصی خانه کتاب کُردی نیز در این جلسه با انتقاد از عدم برگزاری نمایشگاه کتاب استانی گفت: هفته کتاب معمولاً با برگزاری نمایشگاه کتاب رونق دارد و نمایشگاه کتاب دارای ظرفیت بزرگی در ترویج کتاب و کتابخوانی در سطح استان داشته و در این دوره از هفته کتاب لازم است از طرح‌های خلاقانه از جمله پیاده‌روی کتاب و کتابخوانی در آبیدر سنندج و مسابقات اینترنتی کتابخوانی استفاده بهینه شود.

در ادامه این جلسه نمایندگان دانشگاه‌های کردستان، پیام‌نور و دانشگاه آزاد اسلامی، شهرداری سنندج، آموزش و پرورش استان و نهاد کتابخانه های عمومی استان به ارائه برنامه های ویژه سی اُمین هتفه کتاب جمهوری اسلامی در استان پرداختند.

برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کتاب در دانشکده‌های سطح استان، نشست‌های تخصصی حوزه کتاب و کتابخوانی در دانشگاه‌ها، افتتاح بوستان کتاب در شهر سنندج، نصب المان‌های جدید با موضوع کتاب و کتابخوانی، توزیع کتاب در اتوبوس‌های خط واحد سطح شهر سنندج با همکاری ارشاد، کاشت نهال با نام نویسندگان و مفاخر کردستان در سطح شهر سنندج و نقاشی دیواری با موضوع کتاب از دیگر برنامه‌های اعلام شده در این جلسه بود.

سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار ما همانیم که می‌خوانیم از ۲۱ تا ۲۷آبان ۱۴۰۱ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا