فرهنگ و هنر

برگزیدگان بخش رادیو تئاتر جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت معرفی شدند

بنا بر اعلام دبیر این جشنواره، ۱۱ گروه از استان‌های قزوین،  همدان، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و فارس در این رقابت حضور داشتند.

سید وحید فخر موسوی با بیان اینکه، این رویداد دوسالانه طراحی شده است، گفت: ۱۸ دوره این رویداد که در ابتدای دوره های اول تا دوازدهم به نام جشنواره تئاتر دفاع مقدس بوده و بعد به نام «تئاتر مقاومت» تغییر پیدا کرده است.
دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت افزود: جشنواره در ۶ بخش برگزار شد و هدف اصلی جشنواره امسال بنا به تصمیم و سیاست گذاری فرهنگی هنری روایت فتح، قرار بر این شد که فراتر از تهران باشد و بخش ها را به استان ها ببریم و با چند استان وارد مذاکره شدیم که از بین این استان ها، استان یزد، استان فارس و همچنین استان خراسان رضوی، قبول زحمت کردند و بخش هایی در این استان ها در حال اجراست.
فخر موسوی اظهار داشت: این جشنواره بین المللی پانزدهم شهریور ماه با پیاده روی اربعین در کشور عراق آغاز  و ۱۲۰ هنرمند به عراق اعزام شدند و بعد در شهرهای کربلا ، حله و نجف اجرای برنامه داشتند و سپس به یزد رفتیم.
دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت خاطر نشان کرد: در استان فارس و شهر شیراز بخش رادیویی جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت به ایستگاه پایانی رسید.
وی ادامه داد: این آثاراز هجدهم لغایت نوزدهم در معرض داوری قرار گرفت که در شیراز فقط بخش رادیویی در نظر گرفته شده است.
«رادیو تئاتر» یک بخشی از ژانرهای تئاتری هست که گروه ها با شیوه‌ رادیویی دورخوانی می‌کنند.

برگزیدگان بخش رادیو تئاتر جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت معرفی شدند

معرفی برگزیدگان
جوایز بخش رادیو تئاتر ۱۸ امین جشنواره بین‌المللی تاتر مقاومت به هنرمندان مختلف به شرح زیر رسید:

بخش فولی آرت و افکت: محمد رضا قبادی فر برای نمایش در لانه زنبور از تهران

بخش تهیه کنندگی: سولماز ملکی برای نمایش آخماز از اردبیل

بخش نمایشنامه نویسی: اصغر خلیلی برای نمایش روایت ناتمام زیبای خط خطی از قزوین

کارگردانی:
جایزه سوم: دنیا فتحی برای نمایش در دل خاک از تهران
جایزه دوم: شاهد مجتهد زاده اردبیلی برای نمایش آخماز از اردبیل
جایزه اول: بهاره کاظمی برای نمایش روایت ناتمام زیبای خط خطی از قزوین

بخش بازیگری مرد:
جایزه سوم: به صورت مشترک به حسین نوروز زاده برای نمایش آخماز از اردبیل و حسین اسفندیاری برای نمایش نامه های شرجی از همدان
جایزه دوم : عمار رسولی برای نمایش روایت ناتمام زیبای خط خطی از قزوین
جایزه اول: شهرام ولی زاده برای نمایش بر نیزه هلال را دیدم از شیراز

بازیگری زن
جایزه سوم: به صورت مشترک به سمیه رضایی برای نمایش در دل خاک از تهران و راحله رحیمی برای نمایش یک و بیست دقیقه بامداد از رشت
جایزه دوم: بهاره کاظمی برای نمایش روایت ناتمام زیبای خط خطی از قزوین
جایزه اول : زهرا عبدلی دلاور برای نمایش گره آخر از همدان

جایزه ویژه هیات داوران به دلیل استفاده درست از مشخصات اجرایی رادیو تاتر به گروه نمایشی پل حمید به کارگردانی علی حسینقلی زاده از تبریز اهدا شد.

جایزه ویژه هیات داوران به پاس حضور مهرآفرین فرشته کوچک و هنرمند بزرگ عرصه رادیو تئاتر در این جشنواره به ثنا میرزایی اهدا شد.

با تصمیم هیأت داوران، چهار گروه نمایشی در دل خاک و پل حمید و روایت ناتمام زیبای خط خطی و زنده عشق، مستقیم به بخش رادیو تئاتر جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد.

برگزیدگان بخش رادیو تئاتر جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت معرفی شدند

حضور آرتین سرایداران بازمانده عملیات تروریستی چهارم آبان‌ماه در این آیین از حاشیه های این آیین بود. در حمله عامل گروه تروریستی داعش به حرم شاهچراغ (ع)، ۱۳ نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند که سه نفر از آن‌ها پدر و مادر و برادر آرتین سرایداران بودند.

در اختتامیه این جشنواره که با حضور حمید رضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و دیگر مسئولان برگزار شد، برخی پیشکسوتان هنرهای نمایشی فارس تکریم شدند و از احمد رضا مداح نیز به عنوان عکاس برتر تقدیر شد.

هنر متعهد در خدمت ظهور است

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در سخنانی در این آیین با بیان اینکه نگاه تمدنی شهید آوینی به سوی آخرالزمان و ظهور منجی از هنرمندان خواست تا این نگاه تمدنی شهید آوینی را دنبال کنند و افزود: هنر متعهد در خدمت ظهور است.

سردار حسن عبدالله‌زاده به برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت اشاره کرد و گفت: مقاومت نقطه مقابل سازش است و با تاسی از عاشورا و مکتب‌الشهدا(ع)، عزیزان این مرز و بوم جانانه ایستادند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این وطن را دشمن غصب کند و اگر امروز هنرمندان ما این جانفشانی‌ها و مقاومت‌ها را با هنر خود روایت نکنند چه بسا که دشمنان حقیقت‌ها را تحریف کنند و چیزی از واقعیت‌ها را به نسل جوان ما منتقل کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا