کارگری

بلاتکلیفی متصدیان گیت‌های گمرکی منطقه آزاد اروند با متوقف شدن گیت‌ها

بلاتکلیفی متصدیان گیت‌های گمرکی منطقه آزاد اروند با متوقف شدن گیت‌ها

تعدادی از کارگران متصدی گیت‌های هفت‌گانه گمرکی منطقه آزاد اروند، با متوقف شدن فعالیت گیت‌ها در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار کا 118، منابع کارگری در استان خوزستان از سرگردانی تعدادی از کارگران متصدی گیت‌های هفت‌گانه گمرکی مناطق آزاد تجاری اروند با متوقف شدن فعالیت گیت‌ها خبر دادند. این کارگران از روز یکشنبه (هشتم مرداد ماه) در وضعیت نامعلوم شغلی به سر می‌برند.

یکی از این کارگران گفت: نزدیک به ۱۲۹نفر از کارگران متصدی گیت‌های گمرکی هفت‌گانه منطقه آزاد اروند کنار که از سال‌ها پیش تحت مسئولیت این سازمان مشغول کار بوده‌اند، اخیرا با متوقف شدن گیت‌ها از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در بلاتکلیفی به سر می‌برند و هیچ مسئولی پیگیر کار آن‌ها نیست.

وی در تشریح جزئیات این خبر گفت: از شش سال پیش که با نصب گیت‌های گمرکی جذب کار با مسئولیت سازمان منطقه آزاد اروند شده‌ایم قرار بود بعد از دوسال گیت‌ها و متصدیان آن با مسئولیت اداره گمرک اداره شود در حال حاضران چهار سال از موعد دوساله اداره گمرک برای قبول نگهداری گیت‌ها و کارگرانش گذشته اما هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرد. بنابراین سازمان منطقه آزاد اروند تصمیم به تعطیلی گیت‌ها گرفت در نتیجه ما کارگران بلاتکلیف و بیکار شده‌ایم.

این کارگر درباره پیشینه سوابق شغلی خود و همکارانش افزود: در طول شش سال گذشته تحت مسئولیت تعاونی منطقه آزاد اروند کار کرده‌ایم. از حدود یک ماه پیش؛ یک پیمانکار تامین نیرو برای عقد قرارداد با کارگران انتخاب شد، که کارگران مخالف حضور وی و عقد قرارداد با این شرکت بودند اما در تصمیم جدیدی، گیت‌ها تعطیل شدند.

او با بیان اینکه ما در طول سالهای گذشته به دنبال تبدیل وضعیت شغلی خود بوده‌ایم، افزود: به جای تبدیل وضعیت شغلی متصدیان گیت (بعد از سال‌ها انتظار برای عقد قرارداد مستقیم و رسمی شدن) هم‌اکنون با اختلاف سازمان منطقه آزاد اروند و اداره گمرگ بیکار و بلاتکلیف شده‌ایم.

این کارگر گفت: البته به دفعات سازمان منطقه آزاد تجاری اروند کنار آمادگی خود را برای واگذاری گیت‌های گمرکی به اداره گمرک اعلام نموده ولی تا امروز این اتفاق نیفتاده است.

او در پایان با اشاره به اینکه گیت‌های هفت‌گانه منطقه آزاد اروند در جاده خروجی شهرهای آبادان به اهواز، آبادان به خرمشهر، ماهشهر، شلمچه و فرودگاه و راه‌آهن در منطقه آزاد اروند مستقر هستند و در حال حاضر شنیده‌ایم از روز گذشته به جای ما کارگران قدیمی در هر گیت یک الی دو نفر (آنهم صورت سوری) بکار گرفته شده‌اند، اظهار داشت: اکنون سازمان منطقه ازاد اروند عنوان کرده تعهدی نسبت به گیت‌ها و نیروی کار آن ندارد و این به نوعی به معنای سردرگمی و اخراج است و متاسفانه اداره گمرک نیز تاکنون واکنشی از خود نشان نداده است.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا