فرهنگ و هنر

بلیت نیم‌بهای موزه‌ها برای مادران دارای۳ فرزند

به گزارش کا 118، مرتضی ادیب‌زاده با اشاره به بند الف ماده ۲۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با موضوع نیم‌بها کردن ورودی همه اماکن، بناهای تاریخی و موزه‌های تابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای مادران دارای سه فرزند و بیشتر (مصوب ۱۹ آبان‌ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی) گفت: معاونت توسعه مدیریت و منابع و اداره‌کل موزه‌های این وزارتخانه برای اجرایی کردن این بند با ابلاغ بخشنامه‌ای به همه استان‌ها، موزه‌ها را موظف کرد تا هزینه ورودی برای این گروه هدف، نیم‌بها شود.

«براساس گزارش دریافت شده از استان‌ها در ۶ماه نخست سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۰‌ هزار نفر از این گروه هدف از موزه‌ها به شکل نیم‌بها بازدید کردند»

بلیت نیم‌بهای موزه‌ها برای مادران دارای۳ فرزند

ثبت و شناسایی مادران دارای ۳ فرزند الکترونیکی می‌شود

مدیرکل موزه‌ها وزارت میراث‌فرهنگی درباره نحوه اجرای این طرح در موزه‌ها توضیح داد: پیگیری‌های لازم برای دریافت شناسه، ویژه مادران دارای سه فرزند و بیش‌تر از ثبت احوال کشور برای درج در سامانه فروش الکترونیکی بلیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در دست اقدام است. در حال حاضر هویت این گروه با مراجعه حضوری به موزه‌ها و بررسی مدارک معتبر (شناسنامه) تایید می‌شود.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۱۹ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. در این قانون تسهیلاتی همچون نیم‌بها شدن هزینه موزه‌ها، اماکن تاریخی، ‌فرهنگی، ورزشی و سینماها برای مادران دارای سه فرزند در نظر گرفته شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا