فرهنگ و هنر

تاکید وزرای ورزش و ارشاد به حمایت ویژه از تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر

به گزارش خبرنگار پارلمانی کا 118، احمدراستینه در توضیح نشست کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: این نشست با موضوع بحث و بررسی پیرامون پیوست فرهنگی جام جهانی با حضور وزرای ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رئیس سازمان صدا و سیما، رییس فدراسیون فوتبال، مدیر عامل منطقه آزاد کیش و جمعی از نمایندگان برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه هر یک از وزرا، آخرین گزارش از اقدامات انجام شده برای برگزاری هرچه بهتر بازی‌های جام جهانی با پیروی از پیوست فرهنگی ارائه کردند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس یادآور شد: در ادامه رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در راستای تولید محتوا در رسانه ملی و برنامه پیش بینی شده در جهت برگزاری مسابقات فوتبال در میعادگاه بین المللی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گزارشی را ارائه کرد.

وی با اشاره به بیان پیشنهادات نمایندگان دراین نشست گفت: هم افزایی میان دستگاهها و تهیه یک پیوست جامع فرهنگی برای بهره‌مندی از این رویداد فرهنگی خواسته اکثریت  نمایندگان در این جلسه بود. همچنین تمرکز بر روی حمایت از تیم ملی فوتبال و پیش بینی لازم برای ارتقاء روحیه ملی پوشان در کنار آماده سازی فنی تیم ملی، ضرورت ارائه بسته ارزان قیمت گردشگری برای حضور علاقمندان در جام جهانی از دیگر موضوعاتی بود که نمایندگان به صورت ویژه به آن پرداختند.

راستینه ادامه داد: ضرورت معرفی هویت ایرانی و اسلامی در کنار مفاخر ایرانی از برنامه‌های ویژه وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری بود که در این جلسه به صورت خاص گزارش شد.

وی به سفر سال گذشته کمیسیون فرهنگی به منطقه آزاد کیش اشاره کرد و افزود: در سفر کمیسیون فرهنگی از مناطق آزاد کیش و قشم، زیرساخت‌های فرهنگی برای استقبال گردشگران مهیا شود که در این جلسه گزارشی توسط کمیسیون قرائت شد. همچنین در این نشست مقرر شد، سه وزارتخانه مذکور اقدامات ضرب الاجلی طی‌های هفته‌های باقی مانده  جام جهانی در دستور کار قرار دهند و  بسته‌های حمایتی هر چه سریعتر تهیه و در اختیار هواداران تیم ملی قرار گیرد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: وحدت، همبستگی و همراهی میان دستگاه‌ها برای رفع مشکلات تیم ملی از جمله تاکیداتی بود که توسط ریاست و اعضای کمیسیون فرهنگی مطرح شد، توجه به معرفی هویت ایرانی و اسلامی در مسابقات جام جهانی در کنار افتخار آفرینی ورزشی جوانان و نوجوانان ورزشکار در میعادگاههای مختلف ورزشی از دیگر موضوعات مهمی بود که در این جلسه به صورت ویژه مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی خاطر نشان کرد: در این نشست مقرر شد ظرف یک هفته آینده دستگاه‌های مختلف برنامه‌های خود را به صورت مکتوب به کمیسیون  فرهنگی ارسال کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا