فرهنگ و هنر

تصویر تیم ملی در جام قطر دیوارنگاره پایتخت شد

به گزارش خبرنگار کا 118، دیوارنگاره جدید میدان ولی‌عصر(عج) تهران در قالب طرح «برای ایران» به مناسبت مسابقات جام جهانی فوتبال با تصویری از حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در کنار پهلوانان ایران زمین و بازی قابل تقدیر مهدی طارمی در برابر تیم انگلیس و به ثمر رساندن ۲ گل توسط او به این تیم سحرگاه سه‌شنبه (یکم آذرماه) به همت سازمان هنری رسانه‌ای اوج رونمایی شد.

در توضیح این دیوارنگاره که توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی انجام شده، آمده است: «پهلوانان ایران زمین که در عرصه‌های نبرد خوش درخشیدند حالا راهنما و پشتیبان دلاورمردان فوتبالی ایران هستند و مثل مردم عزیز ایران چشم امیدشان به این فوتبالیست‌های غیور ایرانی است که تا پای جان برای ایران بجنگند.»

محمد تقی‌پور طراحی گرافیک، سیدمصطفی حسینی تصویرسازی و مجتبی حسن‌زاده‌ طراحی نوشتار این دیوارنگاره را انجام داده‌اند.

تصویر تیم ملی در جام قطر دیوارنگاره پایتخت شد

پیش از این نیز همزمان با فرارسیدن موعد بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) تهران با تصویری از بدرقه‌ تیم ملی فوتبال توسط نامداران و اسطوره‌های ایران زمین با اثری از خانه طراحان انقلاب اسلامی به همت سازمان هنری رسانه‌ای اوج رونمایی شد.

بیست ‌و دومین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال از ۲۹ آبان تا ۲۷ آذرماه امسال در قطر برگزار می‌شود. تیم ملی فوتبال کشورمان ۲۹ آبان ماه در نخستین مسابقه خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف انگلیس رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۲، شکست سنگینی را تجربه کرد. ۲ گل ایران را در این دیدار، مهدی طارمی مهاجم گلزن باشگاه پورتو پرتغال به ثمر رساند.

تیم ملی ایران در گروه دوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، علاوه بر انگلیس با تیم‌های ولز و آمریکا هم‌گروه است. شاگردان کارلوس کی‌روش در دیدار بعدی خود، چهارم آذرماه ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه به مصاف ولز خواهد رفت و در آخرین دیدار هم هشتم آذرماه ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه روبه‌روی آمریکا قرار خواهد گرفت.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا